Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do zpravodajství a publicistiky (KBO / 4210)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBO / 4210 - Úvod do zpravodajství a publicistiky, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Média a společnost, druhy médií a mediálních produktů. Autor a příjemce mediálních sdělení.2. Zpravodajství: zpravodajské agentury, zpravodajství v tištěných a elektronických médiích.3. Zpravodajství mluvené a psané. Žurnalistické žánry a jejich charakteristika.4. Jazyk a styl psaných a mluvených žurnalistických textů.5. Publicistika mluvená a psaná. Publicistické žánry a jejich charakteristika.6. Jazyk a styl publicistických textů analytických.7. Beletristické žánry v současných médiích. Zábava v médiích.8. Tvorba žurnalistického textu, kompoziční postupy.9. Pracovní postupy v žurnalistické činnosti.10. Redakce a redakční management.11. Etické aspekty žurnalistické práce.12. Mediální právo.13. Reklama a média.

Získané způsobilosti

Student umí diferencovat média podle jazykových a nejazykových kritérií; charakterizovat zpravodajství, komentované zpravodajství a publicistiku a jejich jazykové prostředky; podat přehled o vývoji publicistiky s důrazem na její úlohu ve společnosti a její vliv na vývoj jazyka v průběhu 20. století; popsat a analyzovat tematickou, kompoziční a jazykovou složku zpravodajských a analytických žánrů; odhalovat manipulativní techniky v publicistických textech; obhájit etické zásady žurnalistické práce. Student dovede připravovat rešerše a pracovat s nimi; upravovat text podle jazykových a slohových kritérií, jakož i podle kritérií nejazykových; provádět jazykovou korekturu, navrhovat vhodná (kodifikovaná) řešení; přinášet nové náměty, hledat aktualizovaná jazyková vyjádření; napsat zpravodajské a publicistické texty, spolupracovat v týmu, pracovat v časovém limitu; pracovat samostatně, pracovat pod vedením.

Literatura

Urban, L. - Dubský, J. - Murdza, K. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada Publishing, 2011. Jirák, J. - Köplová, B. Média a společnost. Srpová, H. (ed.). Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Ostrava: FF OU, 2005. Osvaldová, B. - Halada, J. a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Nakladatelství Libri, 2002. Mastný, J. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2010. Verner, P. Úvod do praktické žurnalistiky. Verner, P. Zpravodajství a publicistika. Praha: UJAK, 2010. Osvaldová a kol. Zpravodajství v médiích. Praha: UK. Ruß-Mohl, S. - Bakičová, H. Žurnalistika. Praha: Grada Publishing, 2005. Iłowiecki, M. - Zasępa, T. Moc a nemoc médií. Bratislava: Typi Universitas Tyrnaviensis, 2003. Bartošek, J. Úvod do studia žurnalistiky. Olomouc: FF UP, 2001.

Požadavky

docházka aktivita samostatný výstuptest

Garant

doc. PhDr. Ludmila Zimová, CSc.