Předmět Jazyk a styl publicistiky (KBO / 4229)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBO / 4229 - Jazyk a styl publicistiky, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do problematiky. Základní literatura oboru.2. Vymezení publicistického stylu a jeho místo v soustavě funkčních stylů.3.-5. Vnitřní diferenciace publicistického stylu. Žánry zpravodajské, analytické a beletristické. Práce s textem.6. Výstavba publicistických textů. Horizontální a vertikální členění textů.7. - 10. Jazyková stránka publicistických testů. Práce s testem.11. Mluvená a psaná publicistika.12. Styl reklamy a inzerce.13. Samostatná tvorba publicistických textů.14. Zhodnocení seminářů.
Získané způsobilosti
Student ovládá terminologii oboru stylistika; orientuje se v soustavě funkčních stylů; dokáže identifikovat publicistický text, charakterizovat jeho kompozici a typické jazykové prostředky; umí provést slohový rozbor zvoleného publicistického textu; je schopen aplikovat teoretické poznatky stylistiky při vlastní tvorbě textů.
Literatura
Bečka, J. V. Česká stylistika. Praha: Academia, 1992. Čmejrková, S. - Hoffmannová, J. (ed.). Jazyk, média a politika. Praha: Academia, 2003. Bartošek, J. Jazyk současné české politiky. Olomouc: FF UP, 1993. Čmejrková, S. Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. Čechová, M. - Krčmová, M. - Minářová, E. Současná stylistika. Praha: NLN, 2008. Jedlička, A. Spisovný jazyk v současné komunikaci. 2. vyd. Praha: UK, 1978. Srpová, H. K aktualizaci a autoromatizaci v současné psané publicistice. Ostrava: OU, 1998. Mistrík, J. Štylistika 3., dopl. vyd. Bratislava: ŠPN, 1997.
Požadavky
docházka aktivita samostatný výstuptest
Garant
doc. Mgr. Patrik Mitter, Ph.D.