Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Jazyk a styl reklamních textů (KBO / 4230)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBO / 4230 - Jazyk a styl reklamních textů, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Marketingová komunikace a místo reklamy v ní. Reklama jako společenský jev.2. Historie reklamy. Kritéria klasifikace reklamy. Druhy reklamy.3. Psychologie reklamy.4. Základní požadavky na reklamu. Reklamní text, stylotvorní činitelé, konstituování reklamního funkčního stylu.5. -6. Tisková reklama a její druhy. Reklamní žánry tiskové reklamy.7. Neverbální složky v reklamě. Audiovizuální reklama. Výslovnostní styly v reklamě.8. Persvaze v reklamních textech. Kulturní zdroje a jazykové zdroje persvazivnosti reklamního textu.9. - 10. Lexikální a syntaktické prostředky současné české reklamy. Logo, slogan, titulek, značka.11. Vtip, humor, hra s jazykem v reklamních textech.12. -13. Tvorba reklamního textu. (Komerční) prezentace v denním tisku.

Získané způsobilosti

Student umí charakterizovat reklamu jako specifický druh veřejné komunikace; uvést a vymezit hlavní znaky reklamy, odůvodnit úlohu psychologických aspektů v reklamě, analyzovat reklamní komunikát z hlediska autora a příjemce, stavby komunikátu atd.; rozlišovat druhy reklamních komunikátů, odůvodnit klasifikační kritéria; uvést typické výrazové prostředky reklamních komunikátů s důrazem na prostředky jazykové; popsat manipulativní techniky reklamních textů s ohledem na adresáta diferencovaného podle pohlaví, věku atd. Student dovede spolupracovat v tvůrčím týmu, přinášet originální nápady, navrhovat řešení; vytvořit varianty verbální složky reklamy pro vybraného zadavatele, např. školy, kulturní a sportovní instituce, cestovní kanceláře apod.

Literatura

Srpová, H. Knížka o reklamě. Ostrava: FF OU, 2008. Srpová, H. (ed.). Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Ostrava: FF OU, 2005. Srpová, H. - Bartošek, J. - Čmejrková, S. - Jaklová, A. - Pácl, P. Od informace k reklamě. Ostrava: FF OU, 2007. Čmejrková, S. Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. Mastný, J. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2010. Šebesta, K. Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. Praha: FF UK, 1990. Čechová, M. - Krčmová, M. - Minářová, E. Současná stylistika. Praha: NLN, 2008. Pospíšil, J. - Závodná, L., S. Jak na reklamu. Praha: Computer Media, 2012. Křížek, Z. - Crha, I. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 2012. Vysekalová, J. - Komárková, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. Vysekalová, J. - Mikeš, J. Reklama. Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2010.

Požadavky

docházka aktivita samostatný výstuptest

Garant

doc. PhDr. Ludmila Zimová, CSc.