Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvůrčí psaní (KBO / 4232)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBO / 4232 - Tvůrčí psaní, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvodní seminární lekce, seznámení studentů s problematikou semináře, prověřování motivace studentů.2. Výtvarné dílo jako cesta k uchopení problémů při tvorbě textů.3. Interpretace a metainterpretace.4. Dotváření cizího textu jako cesta k autorovu pojetí.5. Odlišnosti různých typů kreativity.6. Umělecky tvůrčí přístup jako cesta k řešení věcných problémů.7. Hledání slova hledáním sebe; individuální významy slov.8. Tvorba textu jako způsob hledání a zpřesňování významu.9. Básnicky bydlí člověk. Poezie a filozofie.10. Odlišnost "pravdy" publicistické, vědecké a umělecké.11. (Ne) přesnost asociací = krása v různosti.12. Literatura jako zmnožení možností člověka.13. Workshop tvůrčího psaní (třídenní, "v plenéru").

Získané způsobilosti

Student je způsobilý vytvořit nápaditě zpracovaný publicistický, odborný nebo umělecký text libovolného rozsahu a formy; seznámí se se způsoby, jak vlastní kreativitu podněcovat.

Literatura

Kolář, J. a kol. Jak se dělá báseň. Praha: Československý spisovatel, 1969. Kupcová, H. (ed.). Krok k autorské existenci. Praha: VŠJŠ, 2001. Štolba, J. Nedopadající džbán. Praha: TORST, 2010. Kopáč, R. - Osvaldová, B. Pokusy o dobrodružství. Praha: Academia, 2008. Fišer, Z.:. Tvůrčí psaní - Malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido, 2009. Kožmín, Z. Interpretace básní. Praha: SPN, 1986. Opelík, J. a kol. Jak číst poezii. Praha: Čs. spisovatel, 1969.

Požadavky

docházka aktivita samostatný výstuptest

Garant

PaedDr. Ivo Harák, Ph.D.