Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika slohu (KBO / 6067)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBO / 6067 - Didaktika slohu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Organizace semináře, odb. literatura2. Slohová výchova / slohové vyučování3. Obsah učiva.4. Metody, postupy, formy SV na 2. st. ZŠ5. Fáze v hodině SV.6. Reprodukční sloh.7. Produkční sloh v SV.8. Slohová práce jako komplexní slohové cvičení.9. Korektura slohových prací.10. Slohová cvičení v SV.11. Volný sloh / tvořivý sloh12. Hodnocení a klasifikace v slohovém vyučování.13. Zkušenosti z pedagogické praxe.

Získané způsobilosti

Vyučovat komunikační výchovu na 2. st. ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií.

Literatura

Čechová, M. - Styblík, V. Čeština a její vyučování. Praha. 1998. Svoboda, K. Didaktika českého jazyka a slohu. Praha. 1979. Čechová, M. - Oliva, K. Hrátky s češtinou. Praha, 1993. Hájková, E. - Havlová, I. Kapitoly z didaktiky slohu. Praha, 1991. Čechová, M. Komunikační a slohová výchova. Praha. 1998. Šebesta, K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha. 1999. Kožmín, Z. Tvořivý sloh. Brno. 1985. Hausenblas, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny? Praha 1992.

Požadavky

Zápočet:1 příprava na hodinu slohu.1 korektura slohové práce.2 samostatně vypracovaná slohová cvičení.Vystoupení na semináři. Zkouška:Produkce a recepce textu. Lokuce, ilokuce, perlokuce ve vyučování češtině.Interpretace textu a jazykový rozbor.Text - učení - vyučování. Zprostředkovatelé textu.Porozumění a neporozumění textu i nedorozumění z hlediska výuky.Pedagogická komunikace ve vyučování češtině z pozice učitele a žáka.Umění vést dialog. Jeho místo ve vyučování.Formativní stránka vyučování češtině.Hodnocení a klasifikace v komunikační výchově.Ontogeneze řeči pubescenta a adolescenta z hlediska vyučování češtině.Slohové vyučování se zřetelem k ontogenezi žáků.Komunikační kompetence a performance učitele a žáka.Produkční a reprodukční sloh ve škole.Oprava a hodnocení slohových žákovských prací.Stylizační a textová cvičení.Témata slohových prací.Místo teorie ve slohovém vyučování na středních školách.Pěstování funkčního slohu. Funkční styly, slohové postupy a útvary pěstované ve škole.Pěstování individuálního slohu.Cvičení mluveného projevu, mluvní a řečnická cvičení. Pěstování dialogu.Jazyková kultura a její místo ve vyučování češtině.Kreativita učitele a kreativita žáků při vyučování i mimo ně. Tvořivé psaní.Péče o talentované žáky (Olympiáda, semináře, volitelná a nepovinná výuka apod.).

Garant

Mgr. Vladimír Trpka