Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mediální komunikace (KBO / 6095)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBO / 6095 - Mediální komunikace, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Vymezení obsahu kurzu: co jsou masová média, struč. charakteristika a nárys historického vývoje. Oblasti mediálního působení.2) Masová komunikace v kontextu komunikace obecně: průběh a naplnění komunikační události v mediální oblasti, její hlavní mediální fáze (impact-influence-effect).3) Všeobecný vhled do problematiky mediálních studií.4) Vzestup a rozmach mediálních výzkumů v posledních desetiletích..5) Média jako nástroj ovlivňování; jeho jazykové prostředky.6) Jazyk médií v totalitním kontextu.7) Jazyk médií v totalitním kontextu (pokrač.).8) Úloha jazyka a médií v klíčových antiutopií 20. stoleti.9) Základní prostředky mediální manipulace; adresát mediálního působení jako "hnětená" masa.10) Trendy zpravodajství, zvl. s podílem ikonické složky: banalizace světa, události zprostředkovávané jako klipy.11) Mediální zpravodajství v současnosti; vzájemný vliv medií a politiky (včetně jazyka).12) Řeč reklamy v médiích: lze jí čelit? Společné rysy mediálního, politického a reklamníko diskurzu.13) Aktuální téma.

Získané způsobilosti

Vnímat publicistický text v jeho komplexnosti.

Literatura

Čmejrková, S. - Hoffmannová, J. Jazyk, média, politika. Praha, 2003. JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Portál, Praha, 2007. Burton, G. - Jirák, J. Úvod do studia médií. Praha, 2001. Osvaldová, B. a kol. Zpravodajství v médiích. Praha 2001. GOVAN, M., BELL, T. Dan Flavin: The Complete Lights, 1961 - 1996. Yale University Press, 2004. Čmejrková, S. Reklama v češtině - čeština v reklamě. Praha, LEDA, 2000.

Požadavky

Požadavky k zápočtu: aktivita na seminářích, vypracování referátu, příspěvky k aktuálním námětům, test.

Garant

PhDr. Jan Horálek, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jan Horálek, Ph.D.