Předmět Techniky dramatické výchovy II MŠk (KH1 / 0117)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0117 - Techniky dramatické výchovy II MŠk, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Možnosti účinných kombinací metod a technik dramatické výchovy. Skupina a její dynamika východiskem a podnětem ke strukturování dramatické práce. Téma v příběhu a možnosti jeho reflektování v DV. Praktické zpracování tématu pro skupinu metodami a technikami dramatické výchovy ve smyslu výchovného působení.1. Základní metody dramatické výchovy (improvizace, interpretace).2. Základní techniky dramatické výchovy a jejich využití v praxi.3. Průpravné hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání.4. Komunikace verbální v DV.5. Psychosomatická práce s hlasem.6. Mluvený projev a jevištní řeč (formy - monolog, dialog).7. Komunikace nonverbální v DV.8. Práce s rekvizitou (reálnou, zástupnou, imaginární).9. Improvizace a etudy na dané téma.10. Práce s fiktivním příběhem a improvizace s ním11. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu.12. Diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.13. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení.
Získané způsobilosti
Student(ka) umí podrobně charakterizovat základní principy a prostředky dramaticko výchovné práce. Dokáže aplikovat základní metody a techniky dramatické výchovy do pedagogické praxe. Umí využívat verbální i nonverbální prostředky komunikace v rámci herních situací. Zvládne připravit a zrealizovat konkrétní lekci dramatické výchovy.
Literatura
Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Morganová, N.; Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Praha: STD a IPOS, 2002. Machková, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU, 1997. Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. Macková, S.; Svozilová, D. Škola dramatickou hrou. Brno: DDM b.d. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996.
Požadavky
Docházka na semináře (povolena je maximálně jedna absence), aktivní účast na seminářích. Zpracování tematicky zaměřeného herního celku formou seminární práce, užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole - vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, rozbor realizace lekce DV, reflexe a sebereflexe).
Garant
Mgr. Radka Jindřichová
Vyučující
Mgr. Radka JindřichováMgr. Karolína KalinováPhDr. Dana Novotná, Ph.D.