Předmět Teorie a metodika DV v MŠk (KH1 / 0120)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0120 - Teorie a metodika DV v MŠk, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Získávání základních dovedností při užívání improvizace a hry v roli jako prostředku rozvoje osobnosti (organizace lekce, způsoby vedení, učitel v roli, výběr témat pro větší dramatické celky, reflektování vlastní práce i práce dětí). Praktické příklady řazení herních aktivit do celku.1. Obecný úvod - teoretická a praktická příprava na využití metod DV v MŠ2. Začlenění metodologie práce - DV v MŠ v souvislosti s RVP PV3. Základní předpoklady tvořivě dramatické práce v MŠ4. Strukturování tvořivě dramatických činností v MŠ5. Využití literární látky pro tvořivě dramatickou práci6. Formy a metody tvořivě dramatické práce7. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj komunikačních dovedností.8. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj fantazie a představivosti9. Kostýmová zkouška autorského divadelního představení v MŠ.10. Generální zkouška autorského představení v MŠ11. Realizace autorského divadelního představení v MŠ12. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení
Získané způsobilosti
Student umí prakticky využít odborné teoretické i praktické znalosti týkající se metodiky dramatické výchovy v MŠ. Připraví a zahraje autorské divadelní představení v MŠ (osvojí si roli autora divadelního představení, herce i režiséra). Dokáže se orientovat ve způsobech vedení a výběru témat pro větší dramatické herní celky. Umí pojmenovat a prakticky využít konkrétní příklady řazení herních aktivit do kompaktního jednotného celku.
Literatura
Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996. Mlejnek, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA, 1997. Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Disman, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996.
Požadavky
Příprava a realizace divadelního vystoupení v MŠ - zpětná vazba, evaluace, reflexe.Seminární práce.
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jiří Strašík