Předmět MZČ Tvořivá dramatika - PVČ KS (KH1 / 0121)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0121 - MZČ Tvořivá dramatika - PVČ KS, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Strategické užití základních metod a technik dramatické výchovy pro výchovné působení. Zdokonalení praktické dovednosti nastolit fiktivní situace a dovednosti vytvářet příležitost pro improvizace. Hledání témat v příběhu a diskuse nad jejich přesahem do reálného světa.Rozšíření oblasti tvořivé dramatiky o problematiku dramaterapie a muzikoterapie.Pohybového a hlasového prožitku, psychosomatického pojetí.Seznámit se s různými postupy a formami práce dramatické výchovy a jejich možnostmi využití v pedagogické praxi.Obsahem kurzu jsou praktická cvičení, hry, improvizace, výstupy, zpětné reflexe, diskuze, feedback.
Získané způsobilosti
Zvládnutí postupů a principů dramatické výchovy, osvojení si teoretických východisek a praktických dovedností nezbytných pro uplatnění ve své pedagogické praxi.
Literatura
Mlejnek, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA, 1997. Machková, E. Drama v anglické škole. Praha: ARTAMA, 1992. Valenta, M. Dramaterapie. Praha: Portál, 2001. Marušák, R. Králová, O. Rodriguezová. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha, Portál, 2008. Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Machková, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha. AMU, 2004. LINKA, A. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice u Brna: Gloria, 1997. ISBN 80-901834-4-1.Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Disman, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. Machková, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1998. Machková, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: DAMU, 2000. Morgan, N. Saxton, J. Vyučování dramatu. Praha, 2001. Mašatová, M. Cesty k metafoře. Praha, DAMU, 1996. Coblenzer, H.- Muhar, F. Dech a hlas / Návod k dobré mluvě /, Praha, DAMU 2001. Budínská, Hana. Hry pro šest smyslů. Praha: ARTAMA, 2002. Machková, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU, 1997. KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: UM, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Fink, E. Oáza štěstí. Praha, 1992. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996. PEMBERTON-BILLING, R. N.; CLEGG, J. D. Vyučování dramatu. Pojetí výchovného dramatu na střední škole. Praha: Městská knihovna, 1991.
Požadavky
Osvojit si metody a techniky dramatické výchovy - živé obrazy, narativní pantomima, boční vedení, brainstorming, hra v roli, v situaci, charakterizace, apod.Zvládnutí základních technik a postupů dramatické výchovy.Uvědomit si možnosti verbální a nonverbální komunikace.Práce s hlasem - mluvený projev, psychosomatické možnosti vlastního projevu.
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.