Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průpravné hry a cvičení - PVČ KS (KH1 / 0122)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0122 - Průpravné hry a cvičení - PVČ KS, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Specifika dramatické hry, osobnostně sociální rozvoj. Kategorizace průpravných hera cvičení, skupina v procesu DV. Praktické ukázky jednotlivých her a cvičení; rozehřátí, uvolnění; rytmus a pohyb; prostorová orientace; smyslové vnímání; fantazie a představy; řeč; práce s předmětem; partnerské vztahy a skupinové cítění; improvizace. Specifika práce s rozdílnými věkovými skupinami. Ukázka tematicky zaměřené lekce DV; rozbor a hodnocení.1. Obecný úvod - začlenění průpravných her a cvičení do lekcí dramatické výchovy2. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání3. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj verbální komunikace - slovní zásoby4. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj nonverbální komunikace5. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj vnímání rytmu6. Hudebně pohybové hry - vnímání prostoru7. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj fantazie a představivosti8. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj tvořivosti9. Praktické didaktické výstupy10. Praktické didaktické výstupy11. Praktické didaktické výstupy12. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení

Získané způsobilosti

Student je schopen prakticky využít průpravné hry a cvičení týkajících se osobnostního a sociálního rozvoje ve své pedagogické praxi. Dokáže se orientovat v průpravných hrách rozvíjejících různý potenciál dětí (smyslové hry, hry na rozvoj kooperace ve skupině, komunikace, apod.).

Literatura

Mlejnek, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA, 1997. Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Disman, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976. Časopis Tvořivá dramatika. Praha: IPOS-ARTAMA. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. Macková, S.; Svozilová, D. Škola dramatickou hrou. Brno: DDM b.d. Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996.

Požadavky

Aktivní účast v semináři - docházka minimálně 75%. Praktická didaktická příprava na lekci dramatické výchovy s využitím průpravných her a cvičení, rozbor realizace lekce. Využití konkrétních průpravných her a cvičení ve skupině - reflexe, sebereflexe.

Garant

PhDr. Dana Novotná, Ph.D.