Předmět Práce s loutkou - PVČ KS (KH1 / 0125)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0125 - Práce s loutkou - PVČ KS, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Význam loutkového divadla ve výchovně vzdělávacím procesu. Pohled do historie loutkového divadla. Předmět a jeho oživení. Druhy a typy loutek. Praktická cvičení - vodění loutek. Stylizace loutky, zásady výtvarného zpracování. Reálná, zástupná, imaginární rekvizita, paraván. Jevištní řeč. Dramatické hry a etudy s předmětem a loutkou. Představení pro děti, loutkové divadlo hrané dětmi. Specifika loutkového divadla.1. Úvod do problematiky - historie loutkového divadla, čeští loutkáři.2. Druhy a typy loutek - praktické cvičení, vodění loutek.3. Práce s předmětem, oživení předmětu.4. Práce s rekvizitou (reálnou, imaginární).5. Práce s textem, jevištní řeč.6. Dramatické hry s loutkou.7. Loutka jako komunikační prostředek.8. Divadelní představení hraná dětmi.9. Pedagogický význam loutkového divadla.10. Stylizace loutky, zásady výtvarného zpracování.11. Didaktický výstup.12. Závěr (hodnocení).
Získané způsobilosti
Student(ka) umí rozpoznat jednotlivé druhy loutek a využít je v praxi. Spolupracuje se studenty a pomocí dostupných loutek sehraje vlastní příběh. Používá předměty denní potřeby jako loutky či zástupné rekvizity. Uvědomuje si důležitost loutek ve výchovně vzdělávacím procesu a jejich nezastupitelnost v případě komunikačních problémů. Prezentuje vlastní dosavadní zkušenosti s loutkami. Navrhne další možnosti využití loutek.
Literatura
Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Richter, Luděk. Od předmětu k loutce, od loutky k divadlu. Praha: ARTAMA, 1997. časopis Loutkář. Praha: ARTAMA. Dvořák, Jan V. Herectví s loutkou. Praha: ARTAMA, 1997.
Požadavky
Aktivní účast na cvičení, tvorba loutky. Teoretické i praktické zvládnutí základních technik práce s loutkou, interpretace vlastních námětů a zkušeností v praxi. Skupinová práce: loutka jako výrazový prostředek v příběhu.
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Hana Strnadová