Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět MZČ Tvořivá dramatika - PVČ (KH1 / 0126)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0126 - MZČ Tvořivá dramatika - PVČ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Strategické užití základních metod a technik dramatické výchovy pro výchovné působení. Zdokonalení praktické dovednosti nastolit fiktivní situace a dovednosti vytvářet příležitost pro improvizace. Hledání témat v příběhu a diskuse nad jejich přesahem do reálného světa.1. Základní metody dramatické výchovy (improvizace, interpretace).2. Základní techniky dramatické výchovy a jejich využití v praxi.3. Průpravné hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání.4. Komunikace verbální v DV.5. Psychosomatická práce s hlasem.6. Mluvený projev a jevištní řeč (formy - monolog, dialog).7. Komunikace nonverbální v DV.8. Práce s rekvizitou (reálnou, zástupnou, imaginární).9. Improvizace a etudy na dané téma.10. Práce s fiktivním příběhem a improvizace s ním11. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu.12. Diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.13. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení.

Získané způsobilosti

Student(ka) umí podrobně charakterizovat základní principy a prostředky dramaticko výchovné práce. Dokáže aplikovat základní metody a techniky dramatické výchovy do pedagogické praxe. Umí využívat verbální i nonverbální prostředky komunikace v rámci herních situací. Zvládne připravit a zrealizovat konkrétní lekci dramatické výchovy

Literatura

Mlejnek, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA, 1997. Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Disman, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976. Machková, E. Drama v anglické škole. Praha: ARTAMA, 1992. Machková, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU, 1997. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Pemberton-Billing, R.N.; Clegg, J.D. Vyučování dramatu. Praha: Městská knihovna, 1991.

Požadavky

Docházka na semináře (povolena je maximálně jedna absence), aktivní účast na seminářích. Zpracování tematicky zaměřeného herního celku formou seminární práce, užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v praxi- vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, rozbor realizace lekce DV, reflexe a sebereflexe).

Garant

PhDr. Dana Novotná, Ph.D.