Předmět Technika dramatické výchovy I - PVČ (KH1 / 0128)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0128 - Technika dramatické výchovy I - PVČ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Osvojení si základních metod a technik dramatické výchovy a jejich využití v praxi skrze nastolení fiktivní situace příběhu a komentovaných vhledů do problematiky strukturování dramatické práce. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu, diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.1. Základní metody dramatické výchovy (improvizace, interpretace).2. Základní techniky dramatické výchovy a jejich využití v praxi.3. Průpravné hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání.4. Komunikace verbální v DV.5. Psychosomatická práce s hlasem.6. Mluvený projev a jevištní řeč (formy - monolog, dialog).7. Komunikace nonverbální v DV.8. Práce s rekvizitou (reálnou, zástupnou, imaginární).9. Improvizace a etudy na dané téma.10. Práce s fiktivním příběhem a improvizace s ním11. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu.12. Diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.13. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení.
Získané způsobilosti
Student(ka) umí podrobně charakterizovat základní principy a prostředky dramaticko výchovné práce. Dokáže aplikovat základní metody a techniky dramatické výchovy do pedagogické praxe. Umí využívat verbální i nonverbální prostředky komunikace v rámci herních situací. Zvládne připravit a zrealizovat konkrétní lekci dramatické výchovy
Literatura
Ulrychová, I.; Gregorová, V.; Švejdová, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2001. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. Machková, E. Drama v anglické škole. Praha: ARTAMA, 1992. Machková, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU, 1997. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Pemberton-Billing, R.N.; Clegg, J.D. Vyučování dramatu. Praha: Městská knihovna, 1991. Ulrychová, Irina. Čteme si a hrajeme si I., II., III. Praha: Pansofia. Morganová, N.; Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Praha: STD a IPOS, 2002.
Požadavky
Docházka na semináře (povolena je maximálně jedna absence), aktivní účast na seminářích. Zpracování tematicky zaměřeného herního celku formou seminární práce, užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v praxi - vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, rozbor realizace lekce DV, reflexe a sebereflexe).
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Karolína KalinováMgr. Šárka Ritschelová