Předmět Průpravné hry a cvičení MŠ (KH1 / 0131)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0131 - Průpravné hry a cvičení MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Obecný úvod - začlenění průpravných her a cvičení do lekcí dramatické výchovy2. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání3. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj verbální komunikace - slovní zásoby4. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj nonverbální komunikace5. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj vnímání rytmu6. Hudebně pohybové hry - vnímání prostoru7. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj fantazie a představivosti8. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj tvořivosti9. Praktické didaktické výstupy10. Praktické didaktické výstupy11. Praktické didaktické výstupy12. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení
Získané způsobilosti
Student je schopen prakticky využít průpravné hry a cvičení týkajících se osobnostního a sociálního rozvoje ve své pedagogické praxi. Dokáže se orientovat v průpravných hrách rozvíjejících různý potenciál dětí (smyslové hry, hry na rozvoj kooperace ve skupině, komunikace, apod.).
Literatura
Mlejnek, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA, 1997. Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Disman, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. Macková, S.; Svozilová, D. Škola dramatickou hrou. Brno: DDM b.d. Časopis Tvořivá dramatika. Praha: IPOS-ARTAMA. Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996.
Požadavky
Aktivní účast v semináři - docházka minimálně 75%. Praktická didaktická příprava na lekci dramatické výchovy s využitím průpravných her a cvičení, rozbor realizace lekce. Využití konkrétních průpravných her a cvičení ve skupině - reflexe, sebereflexe.
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.