Předmět Techniky dramatické výchovy I MŠ (KH1 / 0132)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0132 - Techniky dramatické výchovy I MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Výchovně-vzdělávací možnosti role.2. Základní předpoklady pro identifikaci s rolí (věková skupina 3-7 let).3. Téma. Hromadné improvizace.4. Konflikt a jeho začlenění do improvizace.5. Hledání příležitostí k rozhodování.6. Reflexe, otázky směřující k reflektování dění v DV. Hodnocení.7. Evaluace.8. Nastolení dalšího konfliktu.9. Konvence, techniky, postupy DV pro větší hrové celky.10. Formy interakce účastníků v DV lekci. Význam a úskalí jejich užití.11. Učitel v roli. Význam vstupu učitele do role pro skupinu.12. Tematicky zaměřené větší hrové celky (užití postupů DV aplikovatelných v MŠ); 13. Rozbor a hodnocení, praxe vedení skupiny
Získané způsobilosti
Student(ka) umí charakterizovat jednotlivé techniky dramatické výchovy a využít je v praxi. Spolupracuje vzájemně s ostatními studenty a pomocí konkrétních technik dramatické výchovy dokáže vytvořit vlastní lekci DV. Uvědomuje si důležitost dramaticko výchovných činností ve výchovně vzdělávacím procesu a jejich nezastupitelnost v případě komunikačních problémů. Prezentuje vlastní dosavadní zkušenosti s tvořivě dramatickými činnostmi. Navrhne a prakticky realizuje konkrétní lekci DV v pedagogické praxi MŠ.
Literatura
Ulrychová, I.; Gregorová, V.; Švejdová, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2001. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. Machková, E. Drama v anglické škole. Praha: ARTAMA, 1992. Machková, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU, 1997. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Pemberton-Billing, R.N.; Clegg, J.D. Vyučování dramatu. Praha: Městská knihovna, 1991. Ulrychová, Irina. Čteme si a hrajeme si I., II., III. Praha: Pansofia. Morganová, N.; Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Praha: STD a IPOS, 2002.
Požadavky
Zpracování tématicky zaměřeného herního celku (užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole). Rozbor realizace lekce (vlastní reflexe, sebereflexe).
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.