Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Techniky dramatické výchovy I MŠ (KH1 / 0132)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0132 - Techniky dramatické výchovy I MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Výchovně-vzdělávací možnosti role.2. Základní předpoklady pro identifikaci s rolí (věková skupina 3-7 let).3. Téma. Hromadné improvizace.4. Konflikt a jeho začlenění do improvizace.5. Hledání příležitostí k rozhodování.6. Reflexe, otázky směřující k reflektování dění v DV. Hodnocení.7. Evaluace.8. Nastolení dalšího konfliktu.9. Konvence, techniky, postupy DV pro větší hrové celky.10. Formy interakce účastníků v DV lekci. Význam a úskalí jejich užití.11. Učitel v roli. Význam vstupu učitele do role pro skupinu.12. Tematicky zaměřené větší hrové celky (užití postupů DV aplikovatelných v MŠ); 13. Rozbor a hodnocení, praxe vedení skupiny

Získané způsobilosti

Student(ka) umí charakterizovat jednotlivé techniky dramatické výchovy a využít je v praxi. Spolupracuje vzájemně s ostatními studenty a pomocí konkrétních technik dramatické výchovy dokáže vytvořit vlastní lekci DV. Uvědomuje si důležitost dramaticko výchovných činností ve výchovně vzdělávacím procesu a jejich nezastupitelnost v případě komunikačních problémů. Prezentuje vlastní dosavadní zkušenosti s tvořivě dramatickými činnostmi. Navrhne a prakticky realizuje konkrétní lekci DV v pedagogické praxi MŠ.

Literatura

Ulrychová, I.; Gregorová, V.; Švejdová, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2001. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. Machková, E. Drama v anglické škole. Praha: ARTAMA, 1992. Machková, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU, 1997. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Pemberton-Billing, R.N.; Clegg, J.D. Vyučování dramatu. Praha: Městská knihovna, 1991. Ulrychová, Irina. Čteme si a hrajeme si I., II., III. Praha: Pansofia. Morganová, N.; Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Praha: STD a IPOS, 2002.

Požadavky

Zpracování tématicky zaměřeného herního celku (užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole). Rozbor realizace lekce (vlastní reflexe, sebereflexe).

Garant

PhDr. Dana Novotná, Ph.D.