Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Techniky dramatické výchovy II MŠ (KH1 / 0133)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 0133 - Techniky dramatické výchovy II MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Kurz se zaměřuje na použití metod dramatické výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu v mateřské škole. Cílené uplatnění prožitku z hraní v roli ve fiktivním světě pro konfrontaci s vlastním jednáním v reálných situacích a sebereflexi jedince i skupiny. Téma v příběhu a možnosti jeho reflektování v dramatické výchově. Praktické zpracování tématu pro děti předškolního věku metodami a technikami dramatické výchovy ve smyslu výchovného působení. Zefektivnění strategického použití metod dramatické výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu. Vlastní strukturování dramatické práce a vedení skupiny.1. Základní metody dramatické výchovy (improvizace, interpretace).2. Základní techniky dramatické výchovy a jejich využití v praxi.3. Průpravné hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání.4. Komunikace verbální v DV.5. Psychosomatická práce s hlasem.6. Mluvený projev a jevištní řeč (formy - monolog, dialog).7. Komunikace nonverbální v DV.8. Práce s rekvizitou (reálnou, zástupnou, imaginární).9. Improvizace a etudy na dané téma.10. Práce s fiktivním příběhem a improvizace s ním11. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu.12. Diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.13. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení.

Získané způsobilosti

Student(ka) umí podrobně charakterizovat základní principy a prostředky dramaticko výchovné práce. Dokáže aplikovat základní metody a techniky dramatické výchovy do pedagogické praxe. Umí využívat verbální i nonverbální prostředky komunikace v rámci herních situací. Zvládne připravit a zrealizovat konkrétní lekci dramatické výchovy.

Literatura

Machková, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU, 1997. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. Machková, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1998. Morganová, N.; Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Praha: STD a IPOS, 2002. Macková, S.; Svozilová, D. Škola dramatickou hrou. Brno: DDM b.d. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996. Valenta, M. Dramaterapie. Praha: Portál, 2001. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Machková, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: DAMU, 2000. Pemberton-Billing, R.N.; Clegg, J.D. Vyučování dramatu. Praha: Městská knihovna, 1991.

Požadavky

Docházka na semináře (povolena je maximálně jedna absence), aktivní účast na seminářích. Zpracování tematicky zaměřeného herního celku formou seminární práce, užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole - vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, rozbor realizace lekce DV, reflexe a sebereflexe).

Garant

PhDr. Dana Novotná, Ph.D.

Vyučující

Ing. Věra MelicharováPhDr. Dana Novotná, Ph.D.