Předmět Techniky DV II (KH1 / 4212)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 4212 - Techniky DV II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní metody dramatické výchovy (improvizace, interpretace).2. Základní techniky dramatické výchovy a jejich využití v praxi.3. Průpravné hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání.4. Komunikace verbální v DV.5. Psychosomatická práce s hlasem.6. Mluvený projev a jevištní řeč (formy - monolog, dialog).7. Komunikace nonverbální v DV.8. Práce s rekvizitou (reálnou, zástupnou, imaginární).9. Improvizace a etudy na dané téma.10. Práce s fiktivním příběhem a improvizace s ním11. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu.12. Diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.13. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení.
Literatura
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Coblenzer, H., Muhar, F. Dech a hlas: návod k dobré mluvě. Praha: AMU, 2001. MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. BLÁHOVÁ, K. a kol. Uvedení do systému školní dramatiky. MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Mašatová, M. Cesty k metafoře. Praha, DAMU, 1996. Marušák, R. Králová, O. Rodriguezová. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha, Portál, 2008. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. NOVOTNÁ, D. Tvořivá dramatika v MŠ. Vybrané kapitoly. PF UJEP Ústí n.L. 2010. ISBN 978-80-7414-273-4. Machková, Eva. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: DAMU, 2000.
Požadavky
Docházka na semináře (povolena je maximálně jedna absence), aktivní účast na seminářích. Zpracování tematicky zaměřeného herního celku formou seminární práce, užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole - vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, rozbor realizace lekce DV, reflexe a sebereflexe).
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.