Předmět Průpravné hry a cvičení DV (KH1 / 4310)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 4310 - Průpravné hry a cvičení DV, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Obecný úvod - začlenění průpravných her a cvičení do lekcí dramatické výchovy2. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání3. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj verbální komunikace - slovní zásoby4. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj nonverbální komunikace5. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj vnímání rytmu6. Hudebně pohybové hry - vnímání prostoru7. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj fantazie a představivosti8. Hry a cvičení zaměřené na rozvoj tvořivosti9. - 11. Praktické didaktické výstupy12. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí základní pojmosloví týkající se průpravných her a cvičení a jejich využití v praxi. Dokáží reflektovat ostatní i sami sebe v rámci skupiny. Student je schopen prakticky využít průpravné hry a cvičení týkajících se osobnostního a sociálního rozvoje ve své pedagogické praxi. Dokáže se orientovat v průpravných hrách rozvíjejících různý potenciál dětí (smyslové hry, hry na rozvoj kooperace ve skupině, komunikace, apod.).
Literatura
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. MACHKOVÁ, Eva (ed). Malý průvodce dramatickou výchovou v mateřské škole. SVOBODOVÁ, E.; ŠVEJDOVÁ, H. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha. Machková, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha ARTAMA, 1998. Mlejnek, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA, 1997. MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996.
Požadavky
Aktivní účast v pracovním semináři. Praktická didaktická příprava na lekci dramatické výchovy s využitím průpravných her a cvičení, rozbor realizace lekce. Využití konkrétních průpravných her a cvičení ve skupině ? reflexe, sebereflexe.Doporučený informační zdroj k průběžnému sledování: www.drama.cz
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.