Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Techniky DV II (KH1 / 4312)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 4312 - Techniky DV II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní metody dramatické výchovy (improvizace, interpretace).2. Základní techniky dramatické výchovy a jejich využití v praxi.3. Průpravné hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání.4. Komunikace verbální v DV.5. Psychosomatická práce s hlasem.6. Mluvený projev a jevištní řeč (formy - monolog, dialog).7. Komunikace nonverbální v DV.8. Práce s rekvizitou (reálnou, zástupnou, imaginární).9. Improvizace a etudy na dané téma.10. Práce s fiktivním příběhem a improvizace s ním11. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu. Diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.12. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení.

Literatura

Coblenzer, H., Muhar, F. Dech a hlas: návod k dobré mluvě. Praha: AMU, 2001. MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. BLÁHOVÁ, K. a kol. Uvedení do systému školní dramatiky. MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Mašatová, M. Cesty k metafoře. Praha, DAMU, 1996. MLEJNEK, Josef. Dětská tvořivá hra. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. Machková, Eva. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: DAMU, 2000. MORGAN, N. - SAXTON, J. Vyučování dramatu. STD, Praha 2001.

Požadavky

Povinná účast na kontaktní výuce. Zpracování tematicky zaměřeného herního celku formou seminární práce, užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole - vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, rozbor realizace lekce DV, reflexe a sebereflexe). www.drama.cz

Garant

PhDr. Dana Novotná, Ph.D.