Předmět Techniky DV II (KH1 / 4312)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 4312 - Techniky DV II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní metody dramatické výchovy (improvizace, interpretace).2. Základní techniky dramatické výchovy a jejich využití v praxi.3. Průpravné hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání.4. Komunikace verbální v DV.5. Psychosomatická práce s hlasem.6. Mluvený projev a jevištní řeč (formy - monolog, dialog).7. Komunikace nonverbální v DV.8. Práce s rekvizitou (reálnou, zástupnou, imaginární).9. Improvizace a etudy na dané téma.10. Práce s fiktivním příběhem a improvizace s ním11. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu. Diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.12. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení.
Literatura
Coblenzer, H., Muhar, F. Dech a hlas: návod k dobré mluvě. Praha: AMU, 2001. MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. BLÁHOVÁ, K. a kol. Uvedení do systému školní dramatiky. MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Mašatová, M. Cesty k metafoře. Praha, DAMU, 1996. MLEJNEK, Josef. Dětská tvořivá hra. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. Machková, Eva. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: DAMU, 2000. MORGAN, N. - SAXTON, J. Vyučování dramatu. STD, Praha 2001.
Požadavky
Povinná účast na kontaktní výuce. Zpracování tematicky zaměřeného herního celku formou seminární práce, užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole - vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, rozbor realizace lekce DV, reflexe a sebereflexe). www.drama.cz
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.