Předmět Literární inspirace v MŠ (KH1 / 4314)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 4314 - Literární inspirace v MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Přehled vývoje literatury pro děti a mládež - úvod2. Periodizace vývoje - metodologická východiska3. Literární druhy a žánry4. Volba námětů a předloh v dramatické výchově5. Téma, námět, látka jako zdroj inspirace v DV6. Forma zpracování v DV - interpretace, improvizace7. Využití vhodných metod a technik DV při práci s textem poetickým8. Využití vhodných metod a technik DV při práci s textem prozaickým9. Využití vhodných metod a technik DV při práci s textem dramatickým10. Praktické ukázky - práce s literární předlohou11. Praktické ukázky - práce s literární předlohou12. Závěrečné shrnutí, zhodnocení lekcíVýstupy z učení:
Literatura
Ulrychová, I.; Gregorová, V.; Švejdová, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2001. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: ISV, 2005. NOVOTNÁ, D. Tvořivá dramatika v MŠ. Vybrané kapitoly. PF UJEP Ústí n.L. 2010. ISBN 978-80-7414-273-4. Slavík, Miroslav. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským kolektivem. Praha: IPOS-ARTAMA, 1996. Palarčíková, Alena. Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Praha: STD, 2001. Delongová, J., Macková, S., Svozilová, D. Vezměte do ruky knihu. Dětská literatura jako inspirace pro dramatickou hru s dětmi. Brno: KKS, 1988. Machková, Eva. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: DAMU, 2000. MORGAN, N. - SAXTON, J. Vyučování dramatu. STD, Praha 2001.
Požadavky
Praktické absolvování pracovního semináře. Písemné vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, reflexe a sebereflexe) v rozsahu návrhu tří lekcí dramatické výchovy - podrobný popis činností, charakteristika skupiny, průběh realizace, evaluace.
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.