Předmět Techniky dramatické výchovy II (KH1 / 4655)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 4655 - Techniky dramatické výchovy II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní metody dramatické výchovy (improvizace, interpretace).2. Základní techniky dramatické výchovy a jejich využití v praxi.3. Průpravné hry a cvičení zaměřené na rozvoj smyslového vnímání.4. Komunikace verbální v DV.5. Psychosomatická práce s hlasem.6. Mluvený projev a jevištní řeč (formy - monolog, dialog).7. Komunikace nonverbální v DV.8. Práce s rekvizitou (reálnou, zástupnou, imaginární).9. Improvizace a etudy na dané téma.10. Práce s fiktivním příběhem a improvizace s ním11. Hledání možností prohloubení výchovného působení příběhu.12. Diskuze o tématech v něm a jejich přesahu do reálného světa.13. Závěrečné shrnutí - zpětná vazba, hodnocení.
Získané způsobilosti
Student si osvojí základní metody a techniky dramatické výchovy využitelné v pedagogické praxi. Dokáže teoreticky pojmenovat a vysvětlit konkrétní postupy a formy tvořivě dramatické práce na I. st. ZŠ. Zvládne prostřednictvím tvořivě dramatických činností uchopit vhodné téma pro děti předškolního věku - výběr vhodných metod a technik DV. Dokáže zpracovat literární téma a převést je do podoby využitelné v rámci dramaticko výchovných činností na I. st. ZŠ.
Literatura
ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha, 1990. Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996. Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Macková, S.-Svozilová, D. Škola dramatickou hrou. Brno: DDM b.d.
Požadavky
Docházka na semináře (povolena je maximálně jedna absence), aktivní účast na seminářích. Zpracování tematicky zaměřeného herního celku formou seminární práce, užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole - vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, rozbor realizace lekce DV, reflexe a sebereflexe).
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.