Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Techniky dramatické výchovy I. (KH1 / 4754)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 4754 - Techniky dramatické výchovy I., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky dramatické výchovy (pojmosloví, historie, obsah).2. Metody dramatické výchovy v MŠ (improvizace, interpretace).3. Techniky dramatické výchovy (hra v roli, v situaci, apod.).4. Verbální složka komunikace v DV.5. Nonverbální složka komunikace v DV.6. Práce s rekvizitou a předmětem.7. Psychosomatická práce s hlasem (mluvený projev, jevištní řeč).8. Tvořivá práce s literárním textem.9. Didaktické výstupy.10. Didaktické výstupy.11. Didaktické výstupy.12. Závěr - hodnocení, reflexe.

Získané způsobilosti

Student bude schopen použít konkrétní metody a techniky dramatické výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu v mateřských školách. Dokáže analyzovat tvořivě dramatickou situaci a vhodně využít prožitku z hraní v roli ve fiktivním světě pro konfrontaci s vlastním jednáním v reálných situacích a sebereflexi jedince. Student je schopen strukturovat tvořivě dramatické činnosti přiměřené dané věkové skupině.

Literatura

ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha, 1990. Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Macková, S.-Svozilová, D. Škola dramatickou hrou. Brno: DDM b.d. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996. Mlejnek, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA, 1997. Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996.

Požadavky

Zpracování tématicky zaměřeného herního celku (užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole). Rozbor realizace lekce (vlastní reflexe, sebereflexe).

Garant

PhDr. Dana Novotná, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Dana Novotná, Ph.D.