Předmět Techniky dramatické výchovy I. (KH1 / 4754)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 4754 - Techniky dramatické výchovy I., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do problematiky dramatické výchovy (pojmosloví, historie, obsah).2. Metody dramatické výchovy v MŠ (improvizace, interpretace).3. Techniky dramatické výchovy (hra v roli, v situaci, apod.).4. Verbální složka komunikace v DV.5. Nonverbální složka komunikace v DV.6. Práce s rekvizitou a předmětem.7. Psychosomatická práce s hlasem (mluvený projev, jevištní řeč).8. Tvořivá práce s literárním textem.9. Didaktické výstupy.10. Didaktické výstupy.11. Didaktické výstupy.12. Závěr - hodnocení, reflexe.
Získané způsobilosti
Student bude schopen použít konkrétní metody a techniky dramatické výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu v mateřských školách. Dokáže analyzovat tvořivě dramatickou situaci a vhodně využít prožitku z hraní v roli ve fiktivním světě pro konfrontaci s vlastním jednáním v reálných situacích a sebereflexi jedince. Student je schopen strukturovat tvořivě dramatické činnosti přiměřené dané věkové skupině.
Literatura
ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha, 1990. Budínská, H. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. Praha: Artama, 1992. Macková, S.-Svozilová, D. Škola dramatickou hrou. Brno: DDM b.d. Bláhová, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. 1996. Mlejnek, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA, 1997. Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996.
Požadavky
Zpracování tématicky zaměřeného herního celku (užití postupů, konvencí, technik aplikovatelných v mateřské škole). Rozbor realizace lekce (vlastní reflexe, sebereflexe).
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.