Předmět Liter. inspirace v dramat. výchově (KH1 / 6053)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KH1 / 6053 - Liter. inspirace v dramat. výchově, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Volba námětů a předloh v dramatické výchově. Téma, námět, látka, předloha z hlediska dramatické výchovy. Specifika práce dle literární předlohy. Základní literární žánry z hlediska jejich vhodnosti pro dramatickou práci ve skupině. Kritéria volby námětu či látky pro práci v dramatické výchově.1.Přehled vývoje literatury pro děti a mládež - úvod2.Periodizace vývoje - metodologická východiska3.Literární druhy a žánry4.Volba námětů a předloh v dramatické výchově5.Téma, námět, látka jako zdroj inspirace v DV6. Forma zpracování v DV - interpretace, improvizace7.Využití vhodných metod a technik DV při práci s textem poetickým8.Využití vhodných metod a technik DV při práci s textem prozaickým9. Využití vhodných metod a technik DV při práci s textem dramatickým10.Praktické ukázky - práce s literární předlohou11.Praktické ukázky - práce s literární předlohou12.Závěrečné shrnutí, zhodnocení lekcí
Získané způsobilosti
Student umí zvolit, metodicky uchopit a použít v hodině dramatické výchovy vhodný literární text. Dokáže zpracovat literární předlohu jako podklad pro lekci dramatické výchovy s ohledem na věkové a individuální zvláštnosti dětí, pro které je text určen. Následně je schopen reflektovat tvořivě dramatické výstupy.
Literatura
ULRYCHOVÁ, Irina, Vlasta GREGOROVÁ, Hana ŠVEJDOVÁ. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2001. MACHKOVÁ, Eva. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU, 1996. Machková, Eva. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: DAMU, 2000. Slavík, Miroslav. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským kolektivem. Praha: IPOS-ARTAMA, 1996. Palarčíková, Alena. Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Praha: STD, 2001. DELONGOVÁ, Jindra, Silva MACKOVÁ, Dana SVOZILOVÁ. Vezměte do ruky knihu. Dětská literatura jako inspirace pro dramatickou hru s dětmi. Brno: KKS, 1988.
Požadavky
Praktické absolvování semináře, aktivní účast na seminářích, písemné vypracování seminární práce (strukturování tvořivě dramatické lekce a její přímé realizace na dané téma, reflexe a sebereflexe).
Garant
PhDr. Dana Novotná, Ph.D.