Předmět Didaktika V (KHV / 0035)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 0035 - Didaktika V, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Didaktika profesionální hudební výchovy - úvod2. Základní otázky pedagogické komunikace v profesionální Hv3. Hodnocení výsledků práce žáka a učitele4. Organizace, řízení a materiálně technické zabezpečení výuky5. Pedagogická dokumentace a odborná literatura6. Rámcový vzdělávací program a ZUŠ7. Tvorba Školního vzdělávacího programu ZUŠ8. - 13. Tvorba a ukázky PowerPointových prezentací studentů na vybraná témata profesionální Hv
Získané způsobilosti
Student bude schopen sestavit a vést hodinu hudební výchovy, integrovat činnosti vokální, instrumentální, poslechové a hudebně-pohybové.
Literatura
Holas, M. Didaktika profesionální hudební výchovy. Praha: RITORNEL, 1999. Dušek, B. Hudební pedagogika. Praha, 1985. Holas, M. Hudební pedagogika v profesionální hudební výchově. Praha, 1995. Fukač, J. - Vereš, J. Hudobná pedagogika. Nitra, 1988. Holas, M. - Hynouš, J. Psychická a fyzická příprava hudebníka. Praha, 1996. Burgas, L. Teória hudobnej pedagogiky. Prešov, 1997. Gregor, V. - Sedlický, T. Dějiny hudební výchovy v českých zemích a na Slovensku. Praha: Supraphon, 1990. Holas, M. K otázce přípravy učitelů ZUŠ a konzervatoří. Čas. Hudební nástroje, 1996, č. 2. Holas, M. Hudební nadání. Praha, 1994. Drábek, V. Popularizace hudby. Praha, 1992. Krbaťa, P. Psychológia hudby (nielen) pre hudobníkov. Prešov, 1994. Čáp, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, 1998. D Andrea, F. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování.Praha: Portál, 1998. Bek, M. Vybrané problémy hudební sociologie. Olomouc, 1993.
Požadavky
Docházka, aktivita, seminární práce v podobě přípravy na hodinu HV, praktické výstupy.
Garant
doc. PhDr. Ivana Ašenbrenerová, Ph.D.