Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a marketing kultur. institucí (KHV / 6109)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 6109 - Management a marketing kultur. institucí, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Marketing jako podniková strategie a politika prodeje:- Marketingový koncept (cíl, strategie, proces; jednotlivé druhy stanovených cílů).- Fáze marketingového procesu (analýza, koncepce, realizace, kontrola).- Marketingový mix (produkt, cena, komunikace, distribuce, sponzoring).- Segmentace trhu (kritéria segmentace, typy návštěvníků symfonických koncertů, faktory ovlivňující pozornost diváků, stanovení cílových skupin).- Jednotlivé druhy konkurence (jádrová konkurence, žánrová konkurence, kulturní konkurence, volnočasová konkurence).- Jednotlivé druhy služeb (Core Service, Facilitating Service, Supporting Service).- Konvencionální a speciální marketingový model.- Trojúhelník vztahů divadlo - trh, divadlo - konzument, divadlo - umělec.- Aspekty hospodářské soutěže kulturních institucí.Marketing coby komunikace (psychologické aspekty marketingu):- Získání rétorických dovedností a umění prezentace.- Specifika prodeje divadelních představení a koncertů cílovým skupinám.- Metody získávání diváků (- konzumentů), sponzorů i umělců.

Získané způsobilosti

Základní marketingové pojmy, vymezení specifik marketingu kulturních institucí.

Literatura

Fischer, W.B. Kommunikation und Marketing für kulturprojekte (Komunikace a marketing kulturních projektů). Giller, J. Marketing für Sinfonieorchester (Marketing symfonických orchestrů). Ayen, H. Marketing für Theaterbetriebe (Marketing divadelních institucí); nakladatelství Luchterhand 2002. Kalka, R. - Mässen, A. Marketing; Grada 2003. Kohout, J. Rétorika; Management Press 2002.

Požadavky

70% docházka, písemná zkouška

Garant

PhDr. Lenka Přibylová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Ivan ŠternIng. Ivan Štern