Předmět Multimedia - SPA (KM1 / 0052)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM1 / 0052 - Multimedia - SPA, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
MULTIMÉDIA- Požadavky na technické vybavení- Požadavky na programové vybavení- Dílčí složky multimédií- Možnosti využití multimedií v praxiZVUK- Základní pojmy a charakteristiky- Fyzikální vlastnosti zvuku- Audio komprese, zvukové formáty dat, kodekyOBRAZ A VIDEO- Základní pojmy, charakteristiky a principy- TV standardy a normy, prokládání obrazu- Komprese videa, kodeky, multimediální kontejnery a frameworkyZPRACOVÁNÍ ZVUKOVÉHO A VIDEO SIGNÁLU- Základní pojmy a principy střihu videa- Střih videa, videoefekty, titulky, dabing- Export videa pro různé využitíDIDAKTICKÁ SPECIFIKA TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ- Historické aspekty technických výukových prostředků- Videozáznamy a zvukové záznamy- Prezentace- Vzdělávací prostředíINTERAKTIVNÍ SYSTÉMY A TECHNOLOGIE- Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití- Softwarová podpora- Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi- Tvorba interaktivních prezentací
Získané způsobilosti
Student umí:- pracovat s multimediálními výukovými prostředky a vytvářet s nimi výukové materiály,- vytvářet a pracovat se zvukovými materiály a používat je ve výuce,- vytvářet a pracovat s video materiály a používat je ve výuce,- využívat interaktivní systémy, jakými jsou interaktivní tabule k výuce,- zná zásady bezpečnosti a hygieny práce v předmětech zaměřených na ICT.
Literatura
ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0481-2.Pecinovský, J. Digitální video. Praha: Grada, 2009. Čada, O. Digitální video krok za krokem. Praha: Grafika Publishing, 2002. Rambousek, V. Funkce technických výukových prostředků ve vyučovacím procesu. In: Didaktická technologie. Praha: Karolinum, 1994. Stránky společnosti AV Media. http://www.avmedia.cz. Česká škola. http://www.ceskaskola.cz. Stránky společnosti Luidia. http://www.e-beam.com. Stránky společnosti Promethean. http://www.prometheanworld.com. Portál na podporu interaktivní výuky. http://www.veskole.cz. Roblyer, M., D. Integrating Educational Technology into Teaching. Upper Saddle River : Pearson Education, 2004. ISBN 0-13-117392-8.KALHOUS, Z., OBST, O., ET AL. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. RAMBOUSEK, V. a kol. Technické výukové prostředky. Praha: SPN, 1989. Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické výukové prostředky ve výuce. Olomouc: Univerzita Palackého, 1995. ISBN 80-7067-584-5.Dostál, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 2008. Kopecký, P. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. Bělohlávková, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno, 2004. ISBN 80-251-0326-9.
Požadavky
Aktivní přístup, porozumění probírané látce a aplikace v praxi.
Garant
Mgr. Lukáš Círus
Vyučující
Mgr. Lukáš CírusMgr. Vlastimil ChytrýMgr. Dagmar Malinová