Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rozvoj matem. myšlení III - MŠ (KM1 / 0060)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM1 / 0060 - Rozvoj matem. myšlení III - MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Geneze rozvoje matematických schopností dítěte, od konkrétních zkušeností k abstrakci. Mateřský jazyk a rozvoj matematických schopností.2. Rozvoj matematického myšlení v RVP PV.3. Tvorba školního a třídního vzdělávacího programu.4. Příprava na vstup do školy, matematické znalosti a dovednosti dítěte při vstupu do školy.5. Propedeutika numerace. Činnosti a učební úlohy podporující koncentraci pozornosti a krátkodobou paměť.6. Konvergentní a divergentní myšlení.7. Motivace a hodnocení.8. Rozvoj matematického myšlení v přípravných třídách.9. Rozvoj matematického myšlení v zahraniční předškolní výchově.10. Rozvoj matematických schopností a péče o děti ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí.11. Rozvoj matematických schopností a péče o děti se specifickými poruchami učení a chování a o děti se zdravotním znevýhodněním.12. Péče o děti s akcelerovaným vývojem v rozumové oblasti, specifické projevy, specifická edukační nabídka. Děti s dvojí výjimečností.13. Didaktické zásady a rozvoj matematického myšlení.14. Hodnocení výuky a uložených úkolů.

Získané způsobilosti

Student umí:¨- Charakterizovat Rámcový program pro předškolní vzdělávání v oblasti matematického myšlení,- připravit děti na vstup do školy pro vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, včetně dětí cizinců, etnických minorit a dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí,- vytvářet matematické pojmy jako součást matematické gramotnosti a zná teorii jejich tvorby,- využít matematické logiky pro rozvoj matematického myšlení,- rozvíjet matematickou představivost včetně prostorové představivosti,- charakterizovat Standardy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace na 1. stupni základní školy jako cíl předškolní přípravy.

Literatura

Divíšek J. a kol. Didaktika matematiky, SPN Praha. 1989. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001. Žižková R. K rozvoji poznání, myšlení a řeči dětí předškolního věku, SPN Praha. 1982. Hříbková, L. Mimořádně nadané děti ve škole a v rodině. Ústí nad Labem, 2010. Kovaříková M. a kol. Pedagogicko-psychologická problematika romských žáků ve vztahu k jejich školní úspěšnosti, Pedagogická fakulta UJEP Ústí nad Labem. 1998. Rámcový program pro předškolní vzdělávání, Výzkumný ústav pedagogický, Praha. 2001. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání, Výzkumný ústav pedagogický, Praha. 2004.

Požadavky

Aktivní účast na semináři. Písemná seminární práce v rozsahu 6 stran tematicky zaměřená na didaktiku rozvoje matematického myšlení, na práci s dětmi s handicapem nebo na práci s dětmi s akcelerovaným vývojem v rozumové oblasti.

Garant

prof. RNDr. Jan Melichar, CSc.

Vyučující

Mgr. Dagmar Malinováprof. RNDr. Jan Melichar, CSc.