Předmět Didaktické využití IT I (KM1 / 6015)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM1 / 6015 - Didaktické využití IT I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah předmětu lze rozčlenit do bloků. Studenti se seznamují se stavbou osobního počítače z pohledu žáka prvního stupně, seznamují se s oblastí Informačních a komunikačních technologií v RVP ZV. Dále pak srovnávají oblast ICT v kurikulárních dokumentech vybraných zemí.V praktické části se pak studenti věnují práci na interaktivní tabuli a s další vybranou didaktickou technikou a vytváří vlastní přípravy na hodiny, které prakticky v rámci cvičení předvádějí s zapojením studentů do role žáků.Témata seminářů: Informační a komunikační technologie - vymezení pojmu. Osobní počítač a jeho stavba z pohledu dítěte mladšího školního věku. Oblast Informační a komunikační technologie v RVP ZV. Oblast Informační a komunikační technologie v kurikulárních dokumentech vybraných zemí (Velká Británie, Slovensko, Německo,..). Využití interaktivní tabule ve výuce na 1.st. ZŠ. Práce v operačním systému. Práce s programem malování a vybranými grafickými programy. Práce s textovým editorem. Základy vytváření prezentací. Ochrana dat a zákony o duševním vlastnictví. Rozbory vytvořených příprav studentů a práce s portfolii.Inovace obsahu a forem výuky v rámci projektu CZ.1.07/2.2.00/18.0020 "Zkvalitňování podmínek pro vzdělávání učitelů na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem v kombinované formě studia"
Získané způsobilosti
Student umí:- pracovat s cíli informační výchovy a připravovat podle nich metody výuky,- vytvářet partie školního vzdělávacího programu, zaměřené na ICT,- používat internet jako zdroj informací, orientovat se v nich, třídit je a ověřovat,- zná zásady bezpečnosti a hygieny práce v předmětech zaměřených na ICT.
Literatura
ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0481-2.Voogt, J., Knezek, G. (ed.). International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer Science+Business Media, LLC, 2008. ISBN 9780387733142.Portál na podporu interaktivní výuky: http://www.veskole.cz/. Dostál, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 2008. Bělohlávková, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno, 2004. ISBN 80-251-0326-9.Pecinovský J. Excel 2000: podrobný průvodce začínajícího uživatele, Grada. 1999. ISBN 80-7169-872-5.Josef Pecinovský. Excel 2002 snadno a rychle, Grada Praha. 2002. Gage, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London : David Fulton Publis, 2006. ISBN 978-1-84312-262-3.Círus L. Informační a komunikační technologie II. Roblyer, M., D. Integrating Educational Technology into Teaching. Upper Saddle River : Pearson Education, 2004. ISBN 0-13-117392-8.Navrátil P. S počítačem nejen k maturitě: pro střední školy, Computer Media. Prostějov, 2000. ISBN 80-902815-1-6.Lee, M., Betcher, CH. The Interactive Whiteboard Revolution. Australian Council Educational Research, 2009. ISBN 0864318170.Roubal P. Windows XP : podrobný průvodce začínajícího uživatele, Grada. Praha, 2002. ISBN 80-247-0256-8.Pecinovský J. Word 2000: podrobný průvodce pokročilého uživatele, Grada, Praha. 2000. www.avmedia.cz. www.e-beam.com.
Požadavky
Student předloží portfolio prací vytvořených během výuky, spolu se zadanými seminárními pracemi z oblasti práce s využitím interaktivní tabule, a bude schopen předvést vybranou ukázku hodiny.
Garant
Mgr. Lukáš Círus
Vyučující
Mgr. Lukáš Círus