Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktické využití IT I (KM1 / 6015)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM1 / 6015 - Didaktické využití IT I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah předmětu lze rozčlenit do bloků. Studenti se seznamují se stavbou osobního počítače z pohledu žáka prvního stupně, seznamují se s oblastí Informačních a komunikačních technologií v RVP ZV. Dále pak srovnávají oblast ICT v kurikulárních dokumentech vybraných zemí.V praktické části se pak studenti věnují práci na interaktivní tabuli a s další vybranou didaktickou technikou a vytváří vlastní přípravy na hodiny, které prakticky v rámci cvičení předvádějí s zapojením studentů do role žáků.Témata seminářů: Informační a komunikační technologie - vymezení pojmu. Osobní počítač a jeho stavba z pohledu dítěte mladšího školního věku. Oblast Informační a komunikační technologie v RVP ZV. Oblast Informační a komunikační technologie v kurikulárních dokumentech vybraných zemí (Velká Británie, Slovensko, Německo,..). Využití interaktivní tabule ve výuce na 1.st. ZŠ. Práce v operačním systému. Práce s programem malování a vybranými grafickými programy. Práce s textovým editorem. Základy vytváření prezentací. Ochrana dat a zákony o duševním vlastnictví. Rozbory vytvořených příprav studentů a práce s portfolii.Inovace obsahu a forem výuky v rámci projektu CZ.1.07/2.2.00/18.0020 "Zkvalitňování podmínek pro vzdělávání učitelů na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem v kombinované formě studia"

Získané způsobilosti

Student umí:- pracovat s cíli informační výchovy a připravovat podle nich metody výuky,- vytvářet partie školního vzdělávacího programu, zaměřené na ICT,- používat internet jako zdroj informací, orientovat se v nich, třídit je a ověřovat,- zná zásady bezpečnosti a hygieny práce v předmětech zaměřených na ICT.

Literatura

ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0481-2.Voogt, J., Knezek, G. (ed.). International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer Science+Business Media, LLC, 2008. ISBN 9780387733142.Portál na podporu interaktivní výuky: http://www.veskole.cz/. Dostál, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 2008. Bělohlávková, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno, 2004. ISBN 80-251-0326-9.Pecinovský J. Excel 2000: podrobný průvodce začínajícího uživatele, Grada. 1999. ISBN 80-7169-872-5.Josef Pecinovský. Excel 2002 snadno a rychle, Grada Praha. 2002. Gage, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London : David Fulton Publis, 2006. ISBN 978-1-84312-262-3.Círus L. Informační a komunikační technologie II. Roblyer, M., D. Integrating Educational Technology into Teaching. Upper Saddle River : Pearson Education, 2004. ISBN 0-13-117392-8.Navrátil P. S počítačem nejen k maturitě: pro střední školy, Computer Media. Prostějov, 2000. ISBN 80-902815-1-6.Lee, M., Betcher, CH. The Interactive Whiteboard Revolution. Australian Council Educational Research, 2009. ISBN 0864318170.Roubal P. Windows XP : podrobný průvodce začínajícího uživatele, Grada. Praha, 2002. ISBN 80-247-0256-8.Pecinovský J. Word 2000: podrobný průvodce pokročilého uživatele, Grada, Praha. 2000. www.avmedia.cz. www.e-beam.com.

Požadavky

Student předloží portfolio prací vytvořených během výuky, spolu se zadanými seminárními pracemi z oblasti práce s využitím interaktivní tabule, a bude schopen předvést vybranou ukázku hodiny.

Garant

Mgr. Lukáš Círus

Vyučující

Mgr. Lukáš Círus