Předmět Didaktické využití IT I (KM1 / 6022)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM1 / 6022 - Didaktické využití IT I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- PŘEDMĚT A ÚKOLY DIDAKTIKY INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE, JEJÍ POJETÍ JAKO NÁSTROJ PRO UČITELE.- INFORMAČNÍ VÝCHOVA A VZDĚLÁVACÍ OBLAST ICT JAKO SOUČÁST VŠEOBECNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ A JEJICH POSTAVENÍ V SYSTÉMU VÝCHOVY.- POSTAVENÍ INFORMAČNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT V KURIKULU ZŠ.- VYMEZENÍ CÍLŮ INFORMAČNÍ VÝCHOVY, VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT A PŘEDMĚTŮ ZAMĚŘENÝCH NA POČÍTAČOVÉ TECHNOLOGIE V OBLASTI KOGNITIVNÍ, PSYCHOMOTORICKÉ A AFEKTIVNÍ A VYMEZENÍ FUNKCE A VÝZNAMU TĚCHTO CÍLŮ PRO ČINNOSTI ŽÁKŮ.- VYUČOVACÍ METODY VYUŽITELNÉ V INFORMAČNÍ VÝCHOVĚ, V PŘEDMĚTECH VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT A V PŘEDMĚTECH ZAMĚŘENÝCH NA POČÍTAČOVÉ TECHNOLOGIE- PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE A INTERAKCE VE VÝUCE INFORMAČNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT. KOMUNIKATIVNÍ A EMOCIONÁLNĚ MOTIVAČNÍ DIMENZE VYUČOVÁNÍ.- TVORBA ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU PRO VZDĚLÁVACÍ OBLAST ICT JAKO SOUČÁST DIDAKTICKÉ TRANSFORMACE- BEZPEČNOST A HYGIENA PRÁCE V PŘEDMĚTECH ZAMĚŘENÝCH NA INFORMAČNÍ VÝCHOVU A VZDĚLÁVACÍ OBLAST ICT
Získané způsobilosti
Student umí:- pracovat s cíli informační výchovy a připravovat podle nich metody výuky,- vytvářet partie školního vzdělávacího programu, zaměřené na ICT,- používat internet jako zdroj informací, orientovat se v nich, třídit je a ověřovat,- zná zásady bezpečnosti a hygieny práce v předmětech zaměřených na ICT.
Literatura
ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0481-2.Stránky společnosti AV Media. http://www.avmedia.cz. Česká škola. http://www.ceskaskola.cz. Stránky společnosti Luidia. http://www.e-beam.com. Stránky společnosti Promethean. http://www.prometheanworld.com. Portál na podporu interaktivní výuky. http://www.veskole.cz. Voogt, J., Knezek, G. (ed.). International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer Science+Business Media, LLC, 2008. ISBN 9780387733142.KALHOUS, Z., OBST, O., ET AL. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. RAMBOUSEK, V. a kol. Technické výukové prostředky. Praha: SPN, 1989. Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické výukové prostředky ve výuce. Olomouc: Univerzita Palackého, 1995. ISBN 80-7067-584-5.Dostál, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 2008. NÖLLKE, C. Umění prezentace. Praha: Grada, 2004. Bělohlávková, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno, 2004. ISBN 80-251-0326-9.
Požadavky
Aktivní přístup, porozumění probírané látce a aplikace v praxi.
Garant
Mgr. Lukáš Círus
Vyučující
Mgr. Lukáš Círus