Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychopedie I -1.s+sp (KPG / 0055)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 0055 - Psychopedie I -1.s+sp, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Psychopedie jako subdisciplína komprehenzívní a integrativní speciální pedagogiky - charakteristika, vztahy k jiným vědním oborům, paradigmata v psychopedii2. Historie a současnost péče o jedince mentální retardací, demencí a jinými psychickými poruchami, historický nástin, aktuální trendy v oblasti péče a edukace mentálně retardovaných3. Aktuální legislativa v oblasti péče o mentálně retardované4. Problematika lidských práv jedinců s mentální retardací, role NNO v oblasti péče o m.r. jedince5. Klasifikace mentální retardace, demence a jiných psychických poruch6. Diagnostika mentální retardace7. Etiologie mentální retardace8. Referenční pole a cílové skupiny psychopedie, komprehenzívní rehabilitace v psychopedii9. Psychické zvláštnosti m.r.10. Poruchy autistického spektra - charakteristika, etiologie, diagnostika11. Možnosti edukace a komprehenzívní rehabilitace jedinců s poruchami autistického spektra12. Downův syndrom - charakteristika, diagnostika, edukace a komprehenzívní rehabilitace13. Exkurze v zařízení pečující o mentálně retardované jedince (ÚSP)14. Exkurze v zařízení pečující o mentálně retardované jedince (ÚSP)

Získané způsobilosti

Student získá základní znalosti o problematice mentální retardace, její etiologii, členění, projevech a diagnostice. Získání informace o vývoji péče o mentálně retardované i aktuálních trendech v této oblasti, základních východiscích a legislativním rámci. Bude se orientovat v možnostech péče a vzdělávání mentálně retardovaných a jedinců s poruchami autistického spektra.

Literatura

DOLEJŠÍ, M. K psychologii mentálně retardovaných. Praha: Avicenum, 1996. ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2003. MULLER, O., VALENTA, M. Psychopedie. Praha: Parta, 2003. ČERNÁ, M. Psychopedie. Praha: UK, 1995. FISCHER, S., ŠKODA, J. Základy speciální pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP, 2007. ISBN 978-80-7044-855-7.PUESCHEL, S. Downův syndrom pro lepší budoucnost. Praha: Tech-Market, 1997. NESNÍDALOVÁ, R. Extrémní osamělost. Praha: Portál, 1997. VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: PAIDO, 2004. ISBN 80-7315-071-9.VALENTA, M. Péče o mentálně postižené v zahraničí. Olomouc. UP, 1994. MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno: Paido, 1997. SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem a příbuznými poruchami vývoje. Praha: Portál, 1999. VALENTA, M., KREJČÍŘOVÁ, O. Psychopedie - kapitoly z didaktiky mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr, 1997. Školský zákon 561/2004 Sb., Vyhláška 72, 73 /2005 Sb. PŘINOSILOVÁ, D. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. Brno: MU, 1997. ISBN 80-210-1595-0.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PhDr. Slavomil Fischer, Ph.D. MBA