Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychopedie II -1.s+sp (KPG / 0056)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 0056 - Psychopedie II -1.s+sp, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Raná péče a intervence, možnosti a podmínky edukace mentálně retardovaných jedinců v rodině2. Péče o m.r. jedince v ústavech sociální péče3. Pracovní rehabilitace, problematika zaměstnávání osob cílové skupiny psychopedie4. Speciálně pedagogická centra pro mentálně retardované a okruh jejich činnosti (v souladu s Vyhláškou č. 72/2005 Sb.)5. Didaktické zásady a metody v rámci edukace mentálně retardovaných jedinců6. Základní školy praktické a Rámcový vzdělávací program pro základní vzděláváníupravený pro žáky s lehkým mentálním postižením7. Základní školy speciální a Rámcový vzdělávací program pro základní vzděláváníupravený pro žáky se středně těžkým mentálním postižením8. Další formy rozvoje mentálně retardovaných jedinců s těžkým a hlubokým postižením9. Volnočasové aktivity a mimoškolní výchovně vzdělávací činnost u m.r. jedinců10. Alternativní a augmentativní komunikace, využití informačních a komunikačníchtechnologií v práci s m.r. jedinci11. Speciální terapeutické metody uplatňované v práci s m.r. jedinci12. - 14. Klinická praxe v zařízeních pro vzdělávání jedinců s mentálním postižením

Získané způsobilosti

- znalosti o problematice rané péče o mentální retardované jedince- znalost problematiky péče o mentálně retardované v ústavech sociální péče- schopnost výchovné práce s mentálně retardovanými jedinci v základních školách praktických, základních školách speciálních, stacionářích pro mentálně retardované a dalších institucích- základní znalosti v oblasti specifických terapií užívaných v práci s cílovou skupinou

Literatura

ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2003. MULLER, O., VALENTA, M. Psychopedie. Praha: Parta, 2003. ČERNÁ, M. Psychopedie. Praha: UK, 1995. VALENTA, M., KREJČÍŘOVÁ, O. Psychopedie - kapitoly z didaktiky mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr, 1997. KUBOVÁ, L. Alternativní komunikace. Praha : Tech-market, 1996. PUESCHEL, S. Downův syndrom pro lepší budoucnost. Praha: Tech-Market, 1997. NESNÍDALOVÁ, R. Extrémní osamělost. Praha: Portál, 1997. VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: PAIDO, 2004. ISBN 80-7315-071-9.DOLEJŠÍ, M. K psychologii mentálně retardovaných. Praha: Avicenum, 1996. VALENTA, M. Péče o mentálně postižené v zahraničí. Olomouc. UP, 1994. VAŠEK, Š. Pedagogika mentálne postihnutých. Bratislava: Sapientia, 1994. VAŠEK, Š. Pedagogika viacnásobne postihnutých. Bratislava: Sapientia, 1999. MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno: Paido, 1997. SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem a příbuznými poruchami vývoje. Praha: Portál, 1999. Rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání upravené pro žáky s mentálním postižením. Školský zákon 561/2004 Sb., Vyhláška 72, 73 /2005 Sb. PŘINOSILOVÁ, D. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. Brno: MU, 1997. ISBN 80-210-1595-0.Vzdělávací program zvláštní školy, pomocné školy a přípravného stupně PŠ. Praha: Septima, 1997. FISCHER, S., ŠKODA, J. Základy speciální pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP, 2007. ISBN 978-80-7044-855-7.Zákon o sociálních službách.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PhDr. Slavomil Fischer, Ph.D. MBA