Předmět Výchova mládeže s více vadami -KS (KPG / 0131)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 0131 - Výchova mládeže s více vadami -KS, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
psychopedie -etiologie vícenásobného postižení,diagnostika vícenásobného postižení z pohledu psychopedie; výchova, vzdělávání a pracovní uplatnění osob s vícenásobným postižením; mentální postižení v kombinaci s narušenou komunikační schopností; mentální postižení v kombinaci se somatickým postižením; mentální postižení v kombinaci s DMO; mentální postižení v kombinaci se smyslovým postiženímsurdopedie - problematika sluchových vad v kombinaci s dalšími vadami; dítě s kombinovanou vadou a požadavky na surdopedickou péči; specifické potřeby dětí s lehkým sluchovým postižením; specifické potřeby dětí s vícenásobným postiženímtyflopedie - problematika zrakových vad v kombinaci s dalšími vadami; zraková stimulace; alternativní a augmentativní komunikace u osob s kombinací zrakového postižení; zrakové postižení v kombinaci s postižením řečovým,s postižením sluchu,s postižením mentálním,s tělesným postižením; hluchoslepotasomatopedie -etiologie vad z pohledu somatopedie; diagnostika vícenásobného postižení z pohledu somatopedie; somatopedické aspektyv kontextu vícenásobného postižení; DMO jako vícenásobné postižení; edukace vícenásobně postižených; komplexní rehabilitace osob s vícenásobným postiženímetopedie - osoby s poruchou chování, delikvence, kriminalita; psychosociální příčiny změn chování u osob s postižením; specifika etopedické intervence u jednotlivých druhů postižení )zrakové, sluchové,tělesné, poruchy řeči, specifika etopedické intervence u osob s mentální retardací; specifika etopedické intervence u osob s autismem
Získané způsobilosti
Student získá orientaci v oblasti edukace dětí a mládeže s více vadami. Dokáže přizpůsobit činnosti s těmito dětmi typu jejich zdravotnímu znevýhodnění.
Literatura
KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2002. KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-214-9.Novosad, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7367-174-3.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
Mgr. Martina Brhelová