Předmět Strategie rozvoje školy II MNG (KPG / 0198)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 0198 - Strategie rozvoje školy II MNG, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Stanovení reálných cest (kroků) k dosažení vizí.Evaluace a kontrola realizace strategického plánování.Koncepce rozvoje školy - zpracována stávajícím ředitelem školy.Koncepce rozvoje školy - zpracována uchazečem v konkurzním řízení.Nejčastější chyby a rizika ve strategickém plánování.Nejčastější chyby a rizika v koncepcích rozvoje škol.Strategie a plánování českých škol v kritériích hodnocení a výstupech ČŠI.Řízení změn ve školství - současné trendy pedagogické inovace.Strategie školy (analýza portfolia školy, matice BCG).Typy rozvojových strategií.Strategie a kultura školy.Koncepce strategického marketingu.Koncepce vzdělávání v tradiční škole a koncepce mozkově kompatibilního vzdělávání
Získané způsobilosti
Student by měl umět úspěšně realizovat teorii strategického plánování, a to jak z pozice stávajícího ředitele školy, tak z pozice uchazeče v konkurzním řízení. Student by se měl naučit kvalitně stanovit reálné strategické cesty k dosažení vizí i dílčích cílů a umět tuto svou koncepci evaluovat.
Literatura
nullSVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, 2006. ISBN 90-7357-176-5.NOVÁČKOVÁ, J. Mýty ve vzdělávání. Kroměříž: Spirála, 2006. ISBN 80-901873-8-2.MŠMT ČR. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Bílá kniha, 2001. Praha: UIV TAURIS, 2001. ISBN 80-211-0372-8.EGER, L et. al. Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cechtuma, 2002. ISBN 80-903225-6-5.MÜLLEROVÁ, L.; DOULÍK P. Vybrané kapitoly ze školského managementu. Ústí nad Labem: UJEP, 2001. ISBN 80-7044-374-X.PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1415-5.PRŮCHA J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J.; et. al. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2007. ISBN 80-901873-7-4.KALHOUS Z.; OBST O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.POL, M. et. al. Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3746-6.EGER, L. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-583-6.VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1422-8.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.
Vyučující
Mgr. Vladimír Škuta