Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět VK - Práce s dyslektickým dítětem II (KPG / 0216)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 0216 - VK - Práce s dyslektickým dítětem II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvodní exkurze do speciálních zařízení; Terminologické vymezení a definice v oblasti specifických poruch učení; Etiologie specifických poruch učení ; Symptomatologie a diagnostika specifických poruch učení ; Dyslexie; Dysgrafie; Dysortografie; Specifika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob; Legislativní zakotvení specifických poruch učení; Problematika specifických poruch učení u studentů VŠ

Získané způsobilosti

Absolventi kursu získají podrobné znalosti o práci s dyslektickými dětmi, budou schopni pracovat s dyslektickými, dysortografickými a dysgrafickými dětmi, budou schopni diagnostikovat tyto poruchy učení a provádět reedukaci

Literatura

ZELINKOVÁ, O. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2005. ISBN 80-7311-022-9.JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Dysgrafie. Metody reedukace specifických poruch učení. Praha: B Print, 2005. SELIKOWITZ, M. Dyslexie a jiné poruchy učení. Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-773-7.ILIADISOVÁ - DOLÍHALOVÁ, M. Dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Soubor metod k nápravě. Náprava hrou. Helma, b.r. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Dyslexie. Metody reedukace specifických poruch učení. Praha: B Print, 2004. Matějček, Z. Dyslexie, specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H, 2007. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD především pro učitele a vychovatele. Praha: D&H, 2000. RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-287-4.KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě. Dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-424-9.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace a relaxace dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-85282-70-4.MICHEL, G. F., MOOREOVÁ, C.L. Psychobiologie. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-116-9.SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.MATĚJČEK, Z. VÁGNEROVÁ, M. Sociální aspekty dyslexie. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1173-2.KUCHARSKÁ, A. Specifické poruchy učení a chování. Sborníky 1994-2000. Praha: Portál. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči. Praha : Portál, 2002. POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení. Praha: Portál, 2001.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PaedDr. Ing. Michal Slavík, PhD.