Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět VK - Zážitková pedagogika II (KPG / 0217)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 0217 - VK - Zážitková pedagogika II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Zahraniční organizace věnující se praxi tzv. dobrodružné terapieČeské organizace věnující se praxi dobrodružné terapiePřehled přístupů a výzkumů v oblasti zážitkové a zátěžové pg. a přehled používaných výzkumných metodPřehled psychických a fyzických poruch a handicapů, kde je vhodné využít programy zážitkové a zátěžové programyVhodnost využití různých programových komponentů pro konkrétní cílové skupinyZásady (psychologické, sociální, pedagogické, kondiční) při tvorb programů pro různé cílové skupinyPraktická tvorba programu pro zvolenou cílovou skupinu s možností konzultací s vyučujícímZhodnocení vytvořených programů, zápočty

Získané způsobilosti

Student dokáže na základě získaných znalostí v praxi realizovat zátěžové a zážitkové programy v oblasti školní a speciální pedagogiky.

Literatura

GILLIS, H. L., RINGER, M. Adventure as Therapy. In: MILES, J. C., PRIEST, S. Adventure programming. Pennsylvania (USA): Venture Publishing, 1997. MILES, J., PRIEST, S. Adventure programming. Pennsylvania: Venture Publishing, 1999. ISBN 1892132095.GASS, M. et al. Adventure Therapy: Therapeutic Applications of Adventure Programming. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company, 1993. ISBN 0-7872-0187-1.HÁTLOVÁ, B. Dobrodružná terapie - nově se rodící terapeutická metoda. Gymnasion, podzim 2004, č. 2, 2004. NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-218-1.GASS, M., PRIEST, S. Effective Leadership in Adventure Programming. Champaign: Human Kinetics, 1997. ISBN 073605250X.nullnullnullČAČKA,O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. Brno: Doplněk, 2000. ISBN 80-7239-060-0.GLASSER, W. Terapie realitou: jak najít skutečný vztah k realitě. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-493-1.KRAFT, R., SAKOFS, M. The Theory of Experiencial Education. Boulder: Association for Experiential Education, 1985. FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.Vágnerová, M. Vývojová psychologie I. , Karolinum, Praha 2005. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.BANDOROFF, S., SCHERER, D. G. Wilderness family therapy: An innovative treatment approach for problem youth. Journal of Child and Family Studies, September 1994, vol. 3, no. 2, p. 175-191. 1994. KRATOCHVÍL, S. ET AL. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2005.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.