Předmět Úvod do pedagogiky - PVČ KS (KPG / 0251)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 0251 - Úvod do pedagogiky - PVČ KS, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Pedagogika jako věda - její vývoj a stav u násMetodologie pedagogiky, znaky a charakteristika výzkumu v pedagogiceZákladní pedagogické kategorie, podstata a průběh výchovného procesuPedagogická interakce a komunikace, její charakteristika a zvláštnostiVýchovné cíle a podmíněnost výchovného procesuDiagnostikování a hodnocení ve výchovném procesuReformní pedagogika, ideje tvořivé a aktivizující výchovné činnostiMetody a prostředky výchovy a převýchovyVychovatel a vychovávaný - základní činitelé výchovného procesuSoudobé tendence vzděláváníKomparace našeho školského systému s vybranými zahraničními školskými systémy
Získané způsobilosti
vysvětluje rozdíl mezi pedagogikou u nás a ve světě; popisuje specifikum pedagogiky vůči jiným vědám; zdůvodňuje vznik pedagogiky a rozlišuje různé školy a směry; diskutuje o existenci sociální nerovnosti ve společnosti; analyzuje znaky a funkce vzdělávacích organizací ve společnosti; aplikuje pedagogické teorie na nejdiskutovanější problémy dnešní společnosti; komentuje společenské problémy z pedagogického úhlu; rozlišuje kvalitativní a kvantitativní metody pedagogického výzkumu; definuje základní pedagogické pojmy; chápe vliv prostředí na člověka a dokáže stručně charakterizovat vzájemné působení společnosti a výchovy na člověka
Literatura
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. et al. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha, 2002. PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha:Portál, 2006. MATĚJŮ, P.,STRAKOVÁ, J. et al. Nerovné šance na vzdělání. Praha:Academia, 2006. ALAN, J. Společnost-vzdělání-jedinec. Praha: Svoboda, 1974. VÁŇOVÁ, M a kol. Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha:PF UK, 1998. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha: SPN, 1990. JŮVA, V.,LIŠKAŘ, Č. Úvod do srovnávací pedagogiky. Praha:SPN, 1982. JEŽKOVÁ, V. A KOL. Vzdělávací systémy v zahraničí. Praha, Karolinum, 1996.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
PhDr. Jan Hábl, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Jan Hábl, Ph.D.PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.