Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Třídní management - MNG (KPG / 0319)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 0319 - Třídní management - MNG, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Paměť a její mechanismy jako základ procesu učení.2. Faktory ovlivňující lidskou paměť a jejich využití v rámci edukačního procesu.3. Učební styl žáků a možnosti jeho diagnostiky4. Vyučovací styl učitele a jeho vazba na učební styl žáků.5. Individuální charakteristiky žáků a práce s těmito charakteristikami v rámci edukačního procesu.6. Dětská pojetí, jejich vznik, geneze. Prekoncepty, miskoncepce a strategie jejich překonávání.7. Možnosti diagnostiky dětských pojetí.8. Transmisivně-instruktivní model řízení učební činnosti žáků.9. Individuální konstruktivismus a možnosti jeho uplatnění při výuce.10. Sociální konstruktivismus a možnosti jeho uplatnění při výuce. Koncept sdíleného poznání.11. Kritika konstruktivismu, pozitiva a negativa využití konstruktivistických modelů řízení učební činnosti.12. Kurikulární aspekty třídního managementu.13. Emoční klima třídy jako důležitá komponenta třídního managementu. Možnosti jeho diagnostikování a ovlivňování.

Získané způsobilosti

Student charakterizuje základní mechanismy a klasifikaci lidské paměti; vymezí učební styly žáků a způsob práce s nimi v řízení edukačního procesu; definuje dětská pojetí, jejich genezi a možnosti práce s nimi v řízení edukačního procesu; charakterizuje převládající modely řízení učební činnosti žáků; popíše hlavní rozdíly mezi tradičně transmisivním a konstruktivistickým modelem řízení učební činnosti žáků; charakterizuje třídní klima a metody jeho diagnostiky a jeho význam pro manažerskou praxi.

Literatura

PASCH, M., a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha: Strom, 1994. ISBN 80-901662-4-5.VYKOPALOVÁ, H. Sociální klima školní třídy a možnosti jeho ovlivňování. Olomouc: UP, 1992. ISBN 80-7067-161-0.ŠKODA, J. Současné trendy v přírodovědném vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2005. ISBN 80-7044-696-X.CANGELOSI, J., S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.MAREŠ, J., a kol. Učitelovo pojetí výuky. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. a kol. Úvod do teorie a praxe školského managementu II. Praha: UK, 1995. ISBN 80-7184-025-4.MÜLLEROVÁ, L. Vliv učebního stylu učitele na řízení učební činnosti. In Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. Brno: KONVOJ, 2001. ISBN 80-7302-016-5.KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.WALTEROVÁ, E. Kurikulum proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0846-6.MAREŠ, J. Možnosti učitele reagovat na individuální styly učení u žáků. Pedagogika, 44, č. 4, 1994. VALIŠOVÁ, A. Pedagogické otázky současnosti. Praha: ISV, 1994. ISBN 80-85866-05-6.NEZVALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele. Část první - Kapitoly z obecné didaktiky. Olomouc: UP, 1997. ISBN 80-7067-490-3.Gold, A. Řízení současné školy. O práci učitelů na střední úrovni řízení. Žďár na Sázavou: Fakta, 2005. ISBN 80-902614-4-2.POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.MAREŠ, J. a kol. Učitelé a jejich problémy. Pedagogika, 40, č. 3, 1990. MAREŠ, J. Učitelovo pojetí výuky jako determinanta jeho profesionálního rozvoje. In Sborník referátů ze VII. Celostátního pedeutologického semináře: Profesinální rozvíjení a seberozvíjení pedagogických pracovníků. Ostrava: KPÚ, 1990.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.