Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Eduk. a rozvoj osob ohr. soc. vyloučením (KPG / 4035)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4035 - Eduk. a rozvoj osob ohr. soc. vyloučením, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Socializace, enkulturace2.Problematika sociálních handicapů a jejich příčin3.Sociální stratifikace a sociální vyloučení4.Sociálně vyloučené lokality a jejich specifika5.Edukace jedinců žijících v podmínkách sociálního vyloučení a její specifika6.Sociální znevýhodnění ve vzdělávání, strategie podpory sociálně znevýhodněných dětí, žáků a studentů7.Sociální služby a sociálně-pedagogická intervence v prostředí soc. vyloučení, mechanismy podpory sociální inkluze8.Problematika globalizace, střetávání kultur, migrace - informativně9.Vzdělávání cizinců a žadatelů o azyl v ČR10.Inkluzivní vzdělávání11.Exkurze v zařízení pracujícím s osobami ohroženými sociálním vyloučením

Získané způsobilosti

Student zná důležité sociokulturní a socioekonomické aspekty výchovy a umí popsat jejich projevy ve výchovném procesu; zná a umí charakterizovat specifika socializace a enkulturace v prostředí sociálně vyloučených lokalit, umí charakterizovat procesy vedoucí k sociálnímu vyloučení osob a skupin a rovněž důsledky života v podmínkách sociálního vyloučení; je schopen navrhnout postupy vedoucí ke zmírnění či odstranění negativních důsledků socializace v prostředí soc. vyloučení v procesu výchovy a vzdělávání a zároveň mechanismy prevence sociálního vyloučení ve vztahu ke konkrétní lokalitě, škole či zařízení; umí navrhnout postupy, jak koordinovat práci sociálního pedagoga s dalšími subjekty podílejícími se na výchově, vzdělávání či řešení sociální situace osob náležejících k cílové skupině

Literatura

Brož,M., Kintlová,P., Toušek L. Kdo drží černého Petra. 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.SVOBODA, Z. SMOLÍK, A. akol. Pedagogická, sociální a zdravotnická práce s osobami ohroženými sociálním vyloučením. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2010. ISBN 978-80-7414-328-1.KOL. AUT. Bedekr sociálním znevýhodněním pro učitele střední školy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2011. ISBN 978-80-261-0054-6.MORVAYOVÁ, P., MOREE, D. Dvakrát měř, jednou řež. Od multikulturní výchovy ke vhledu. Praha: Člověk v tísni, 2009. ISBN 978-80-86961-86-6.KOL. AUT. Interkulturní výchova ve školním vzdělávacím programu. Praha: Kritické myšlení a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s, 2005. SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-022-2.VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-7315-071-9.SVOBODA, Z., MORVAYOVÁ, P. a kol. Schola Excludus. Ústí n.L.: PF UJEP, 2010. ISBN 978-80-7414-221-5.SIROVÁTKA, T. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: FSS MU, 2004. ISBN 80-210-3455-6.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.