Předmět PVK - Rozvoj prof. a pracov. kompetencí (KPG / 4131)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4131 - PVK - Rozvoj prof. a pracov. kompetencí, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Kompetenční modely v teorii2. Kompetence sociální (zvládání konfliktů, týmová spolupráce, vedení lidí)3. Kompetence personální (stabilita osobnosti, odolnost vůči stresu, zvládání emocí, schopnost sebereflexe)4. Kompetence manažerská (naplňování strategie, cíle, úkolů dle kritérií a pravidel)5. Kompetence profesní (odlišnosti odborností dle oborů působnosti a sektorů ekonomiky)6. Kompetence hodnototvorná (duchovní základy přístupu ke světu: hodnoty, postoje, cíle)7. Kompetence časového plánování (time management, časový snímek dne)8. Kompetence k řešení problémů (způsoby myšlení (akční - laterální - vertikální) a logická argumentace versus emoce)9. Kompetence komunikativní (chyby komunikace, zásady a pravidla)10. Nejžádanější kompetence na pracovním trhu11. Naplňování kompetenčních modelů dle profesí I12. Naplňování kompetenčních modelů dle profesí II
Získané způsobilosti
Student umí vymezit kompetenční modely a analyzovat jejich prvky v odlišnostech a ve shodě. Zná obsahy kompetence sociální, personální, profesní a manažerské a umí je aplikovat v rámci své budoucí profese. Je vybaven dovedností časového plánování a technikami rozhodování na základě důležitosti a naléhavosti, uvědomuje si rozdíly v základních způsobech myšlení, v hodnotách, postojích a cílech. Umí uplatňovat zásady a pravidla správné komunikace a argumentace. Orientuje se v nejžádanějších kompetencích na českém pracovním trhu.
Literatura
VODÁK, J., KUCHARČŠÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU, 1998. ISBN 80-210-1937-9.TOMEK, K. a kol. Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Plzeń: Bílý slon, 2007. ISBN 978-80-87000-07-6.LHOTKOVÁ, I., TROJAN, V., KITZBERGER, J. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-899-2.KUBEŠ, M., SPILLEROVÁ, D., KURNICKÝ, R. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0698-9.PLAMÍNEK, J., FIŠER, R. Řízení podle kompetencí. Praha: Grada, 2005. ISBN 978-80-247-1074-9.Bertrand, Y. Soudobé vzdělávací teorie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dopsělých. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.