Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ed. jedinců se zdr. post., zdr.znevýh.II (KPG / 4142)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4142 - Ed. jedinců se zdr. post., zdr.znevýh.II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Možnosti a principy edukace jedinců se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním - změna paradigmat v přístupu. Aktuální trendy v péči o jedince se speciálními potřebami.- Klasifikace, diagnostika a etiologie jednotlivých typů zdravotního postižení a zdravotního znevýhodnění.- Vybrané problémy spojené s edukací a rozvojem jedinců s mentálním znevýhodněním, psychosociální specifika.- Vybrané problémy spojené s edukací a rozvojem jedinců se smyslovým postižením, psychosociální specifika.- Vybrané problémy spojené s edukací a rozvojem osob se specifickými poruchami učení, psychosociální specifika.- Komplexní péče o jedince se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním, reedukační a kompenzační pomůcky a technické prostředky.- Poradenství v oblasti edukace jedinců se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním (střediska rané péče, speciálně pedagogická centra, společenské organizace, občanská sdružení aj.). Problematika zaměstnávání jedinců se zdravotním znevýhodněním a zdravotním postižením.

Získané způsobilosti

Studenti získají hlubší přehled a znalosti terminologie a základních teoretických a praktických problémů edukace a rozvoje osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Student je schopen charakterizovat zdravotní postižení a zdravotní znevýhodnění dle závažnosti, je schopen charakterizovat psychosociální specifika těchto jedinců, zná moderní trendy v přístupu k péči a edukaci těchto jedinců.

Literatura

PULDA, M. Integrovaný žák se sluchovým postižením v základní škole. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-2481-X.PIPEKOVÁ, J., ET AL. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. VALENTA, M., MICHALÍK, J., LEČBYCHm M. a kol. Mentální postižení v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3829-1.RENOTIÉROVÁ, M., LUDVÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-244-1475-9.FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika: Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3.POTMĚŠIL, L. Čtení k surdopedii. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0766-3.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-889-0.KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-7315-071-9.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.PEŠATOVÁ, I. Vybrané kapitoly ze speciální pedagogiky se zaměřením na oftalmopedii. Liberec: TU, 2005. ISBN 80-7372-001-9.PEŠATOVÁ, I. Vybrané kapitoly ze speciální pedagogiky se zaměřením na tyflopedii. Liberec: TU, 2005. ISBN 80-7372-004-3.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. PhDr. PaedDr. Ilona Pešatová, Ph.D.