Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Ed. jedinců s problémovým chováním (KPG / 4151)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4151 - PVK - Ed. jedinců s problémovým chováním, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Základy integrativního působení a strategie řízení heterogenní skupiny.- Sociální dovednosti jako nedílná součást intervenčního sociálně pedagogického procesu.- Diferenciální diagnostika jednotlivých poruch chování. Klinické metody s podrobným zaměřením na vedení rozhovoru.- Klady a zápory integrace/inkluze u jedinců s ADHD/ADD a s poruchami chování.- Individualizace výchovných cílů, obsahů, metod a strategií při práci s jedinci s problémovým chováním, příprava IVP.- Hlavní cíle v rozvoji sociálních dovedností žáků a možnosti jejich naplnění. Podpora sebeúcty, sebevědomí a schopnosti chválit a být pochválen. Zvýšené porozumění a použití slovní zásoby související s emocemi, slovním vyjadřováním, dialogů a mezilidské komunikace.- Zlepšení schopností rozeznat a interpretovat rozdíly v pocitech, v chování a v pohledu na sebe a ostatní. Porozumění základním sebepoznávacím procesům, které vedou ke správnému pocitu sebezodpovědnosti.- Rozpoznání a porozumění, jak chování jednotlivce ovlivňuje ostatní. Podpora motivací a využití kreativity.- Neagresivní řešení problémů. Terapeutické a kompenzační řešení problému v dětském kolektivu ze strany sociálního pedagoga.- Kroky k řešení sociálních problémů vedoucích k prevenci a/nebo vyřešení problémů a konfliktů v každodenním životě.- Rozvoj sociálních kompetencí žáků.- Základní postupy při práci se skupinou, práce se skupinovou dynamikou, vedení skupin, definování rolí ve třídě, týmová spolupráce ve třídě apod.

Získané způsobilosti

Studenti umí rozvíjet sociální dovednosti žáků, umí zlepšit jejich schopnost rozeznat a porozumět rozdílům v pocitech, v chování, v pohledu na sebe a ostatní. Zvládají řešit rizikové situace plynoucí z práce s jedinci s problémovým chováním.

Literatura

MICHALOVÁ, Z. Edukace žáků s problémovým chováním, poruchami adaptace, poruchami chování a emocí. Liberec: TU, 2011. ISBN 978-80-7372-719-2.BELZ, H. & SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál., 2001. ISBN 80-7178-479-6.MICHALOVÁ, Z., PEŠATOVÁ, I. Podpora osobnostní a sociální výchovy v inkluzivním vzdělávání. Liberec: TU, 2012. ISBN 978-80-7372-838-0.KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.PEŠATOVÁ, I. Sociálně patologické jevy u dětí školního věku. Liberec: TU, 2007. ISBN 978-80-7372-291-3.KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.VISSER, J., DANIELS, H., COLE, T. Emotional and behavioural difficulties in mainstream schools. Volume 1, JAI, Oxford, 2011. ISBN 0-7623-0722-6.FABER, A., MAZLISH, E. Jak mluvit, aby nás děti poslouchaly - Jak naslouchat, aby nám děti důvěřovaly. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-251-1747-7.KAST-ZAHN, A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1557-2.ŠIK, V. Metody práce se skupinou pro pomáhající profese. Ústí n.L.: FSE UJEP, 2008. ISBN 978-80-7414-059-7.STŘELEC, S. Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3687-7.FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-966-6.PEŠATOVÁ, I. Vybrané kapitoly z etopedie. Liberec: TU, 2006. ISBN 80-7372-087-6.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. PhDr. PaedDr. Ilona Pešatová, Ph.D.