Předmět Souvislá praxe II (KPG / 4152)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4152 - Souvislá praxe II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Seznámení se s cíli a hlavními činnostmi konkrétní instituce, dále s jejím umístěním v systému pedagogických institucí.2. Seznámení s organizačními a řídícími dokumenty, vnitřním řádem organizace a dalšími souvisejícími předpisy, včetně platné legislativy.3. Seznámení se s pedagogickou dokumentací na úrovni nastavování výchovných strategií (cíle, metodika). Posouzení, zda je možné pomocí nastavených strategií objektivně dosahovat avizovaného cíle.4. Stínování práce pověřeného pedagogického pracovníka, seznámení se s konkrétními cíli, úkoly, a pedagogickou dokumentací na danou výchovnou jednotku. Provedení reflexe denních činností, jakožto východiska pro plnění stanovených cílů.5. Osvojování si znalostí a praktických dovedností z oblasti aktuální aplikované diagnostiky, pokud je v instituci používána. Pokud není student má možnost v konzultaci s pověřeným pracovníkem navrhnout adekvátní metody diagnostiky a odůvodnit jejich užití.6. Tvorba individuálního týdenního plánu působení na výchovnou skupinu nebo jedince - klienta zařízení (vše dle typu zařízení a individuálních potřeb klienta). Důraz opět kladen na stanovování a cílů a metodiku jejich dosahování.7. Kontrola, hodnocení a případná modifikace vytvořeného individuálního plánu - konzultace s pověřeným pracovníkem.8. Výběr konkrétní intervenční metody a její aplikace v praxi (pod dohledem pověřeného pracovníka zařízení). Provést reflexi aplikace.
Získané způsobilosti
Oborové znalosti: - studenti získají průnik v oblasti aplikace teorie do praxe- studenti si osvojí náhled na práci s pedagogickým systémem v praktické rovině, v konkrétní instituci- studenti se seznámí s pedagogickým rozměrem "živé" interakce s dítětem (klientem)- studenti se seznámí s podmíněností pedagogických intervencí platnou legislativou praxi Oborové dovednosti: - studenti zlepší své komunikační schopnosti- studenti si osvojí další potřebné strategie pro provádění terénní pedagogické diagnostiky, nastavování cílů i konkrétních pedagogických intervencí v praxi - studenti získají možnost uvědomit si míru odpovědnosti za realizaci výchovně vzdělávacího procesu při kontaktu s konkrétním jedincem- Studenti si mohou zlepšit svou schopnost sebereflexe a sebekorekce v oblasti konkrétní pedagogické činnosti
Literatura
Adekvátní a aktuální kurikulární dokumenty. Adekvátní legislativní dokumenty. Adekvátní organizační a řídící dokumenty.
Požadavky
Oblast souvislé praxe II. nesmí být shodná s oblastí realizované souvislé praxe I.Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.