Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Problematika imigrantů (KPG / 4163)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4163 - PVK - Problematika imigrantů, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kultura, enkulturace, kulturní relativismus, střetávání kultur2. Sociální stratifikace, majorita, minority3. Problematika sociokulturního handicapu, sociální vyloučení4. Zkušenosti z oblasti edukace příslušníků minorit v USA, Kanadě a VB5. Zkušenosti z oblasti edukace příslušníků minorit v zemích EU6. Politika Evropské unie směrem k azylantům, cizincům a migrantům7. Vzdělávání cizinců a žadatelů o azyl v ČR8. Možnosti vytváření pozitivního sociálního klimatu v národnostně, etnicky či nábožensky heterogenních sociálních skupinách9. Použití herních metod, dramatické výchovy, situačních metod v rámci edukace minorit10. Edukace jedinců žijících v podmínkách sociální exkluze a její specifika11. Vybrané národnostní menšiny a jejich specifika12. Vybrané etnické skupiny a jejich specifika13. Vybrané náboženské skupiny a jejich specifika14. Sociální kompetence pedagoga podílejícího se na edukaci minoritních žáků

Získané způsobilosti

- schopnost adekvátně pracovat s jedinci s odlišným sociokulturním, národnostním či náboženským zázemím- schopnost detekovat příčiny případných problému majících základ v sociokulturní odlišnosti- schopnost využívat relevantních zahraničních zkušeností v oblasti edukace minoritních žáků

Literatura

ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.SIROVÁTKA, T. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: FSS MU, 2004. ISBN 80-210-3455-6.BRTNOVÁ - ČEPIČKOVÁ, I. (ed). Škola, učitel a žák v multikulturním prostředí. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006. BROUČEK, S. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2003. SVOBODA, Z., HRUBÝ, M., KVÍZOVÁ, H. Jeden kamarád - jeden potencionální nepřítel. Reflexe analýzy postojů žáků směrem k osobám pocházejícím z odlišného sociokulturního prostředí. In: Brtnová-Čepičková, I. (ed.). Škola, žák a učitel v multikulturním prostředí. Ústí n.L.: PF UJEP, 2006. ISBN 80-7044-851-2.BROŽ, M., KINTLOVÁ, P., TOUŠEK, L. Kdo drží černého Petra. Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2.SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-022-2.FRIŠTENSKÁ, H., SULITKA, A. Průvodce právy příslušníků národnostních menšin v České republice. Praha: Demokratická aliancia Slovákov v Českej republike, 1995. VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-7315-071-9.HIRT, T., JAKOUBEK, M. Romové v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Aleš Čeněk, 2006. ISBN 80-7178-285-8.Šišková, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha, 1998.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PaedDr. Ing. Michal Slavík, PhD.