Předmět PVK - Problematika imigrantů (KPG / 4163)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4163 - PVK - Problematika imigrantů, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Kultura, enkulturace, kulturní relativismus, střetávání kultur2. Sociální stratifikace, majorita, minority3. Problematika sociokulturního handicapu, sociální vyloučení4. Zkušenosti z oblasti edukace příslušníků minorit v USA, Kanadě a VB5. Zkušenosti z oblasti edukace příslušníků minorit v zemích EU6. Politika Evropské unie směrem k azylantům, cizincům a migrantům7. Vzdělávání cizinců a žadatelů o azyl v ČR8. Možnosti vytváření pozitivního sociálního klimatu v národnostně, etnicky či nábožensky heterogenních sociálních skupinách9. Použití herních metod, dramatické výchovy, situačních metod v rámci edukace minorit10. Edukace jedinců žijících v podmínkách sociální exkluze a její specifika11. Vybrané národnostní menšiny a jejich specifika12. Vybrané etnické skupiny a jejich specifika13. Vybrané náboženské skupiny a jejich specifika14. Sociální kompetence pedagoga podílejícího se na edukaci minoritních žáků
Získané způsobilosti
- schopnost adekvátně pracovat s jedinci s odlišným sociokulturním, národnostním či náboženským zázemím- schopnost detekovat příčiny případných problému majících základ v sociokulturní odlišnosti- schopnost využívat relevantních zahraničních zkušeností v oblasti edukace minoritních žáků
Literatura
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.SIROVÁTKA, T. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: FSS MU, 2004. ISBN 80-210-3455-6.BRTNOVÁ - ČEPIČKOVÁ, I. (ed). Škola, učitel a žák v multikulturním prostředí. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006. BROUČEK, S. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2003. SVOBODA, Z., HRUBÝ, M., KVÍZOVÁ, H. Jeden kamarád - jeden potencionální nepřítel. Reflexe analýzy postojů žáků směrem k osobám pocházejícím z odlišného sociokulturního prostředí. In: Brtnová-Čepičková, I. (ed.). Škola, žák a učitel v multikulturním prostředí. Ústí n.L.: PF UJEP, 2006. ISBN 80-7044-851-2.BROŽ, M., KINTLOVÁ, P., TOUŠEK, L. Kdo drží černého Petra. Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2.SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-022-2.FRIŠTENSKÁ, H., SULITKA, A. Průvodce právy příslušníků národnostních menšin v České republice. Praha: Demokratická aliancia Slovákov v Českej republike, 1995. VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-7315-071-9.HIRT, T., JAKOUBEK, M. Romové v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Aleš Čeněk, 2006. ISBN 80-7178-285-8.Šišková, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha, 1998.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
PaedDr. Ing. Michal Slavík, PhD.