Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategie rozvoje školy II (KPG / 4178)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4178 - Strategie rozvoje školy II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Případová studie ? strategie rozvoje vitality školy2. Případová studie ? strategie vedení a rozvíjení lidí3. Případová studie ? strategie rozvoje spokojenosti a loajality staff developmentu školy4. Případová studie ? strategické plánování na základě SWOT analýzy5. Případová studie ? strategie rozvoje školy pomocí modelu 3-D (úkoly, vztahy, efektivita)6. Případová studie ? překonávání omezení a bariér rozvoje školy7. Případová studie ? výchovně vzdělávací strategie školy a vzdělávací portfolio8. Pedagogické projektování koncepčního charakteru (dlouhodobý záměr školy)9. Pedagogické projektování školního roku (pracovní plán školy)10. Pedagogické projektování operativní (ve školních třídách)11. Efektivní strategie programu Začít spolu12. Efektivní strategie programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení13. Efektivní strategie programu Zdravá škola

Získané způsobilosti

Student rozumí zásadám tvorby jednotlivých strategií rozvoje školy, je teoreticky vybaven základními technikami strategického plánování a v rámci případových studií osvědčil schopnost analýzy, komparace a verifikace při překonávání omezení a bariér rozvoje školy. Uvědomuje si časové, obsahové a vztahové kontexty rozvoje škol na jednotlivých úrovních vzdělávání (primární, sekundární, terciární). Umí charakterizovat strategie ů a analyzovat jejich projevy efektivity. Je seznámen s procesem tvorby ročního pracovního plánu školy, zná jeho strukturu a umí ho konkretizovat v rámci své specializace.

Literatura

EGER, L. et. al. Efektivní školský management. Plzeň: Vydavatelství ZČU, 1998. ISBN 80-7082-430-1.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání. Praha: VÚP, 2006. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Prah: VÚP, 2005. PRÁŠILOVÁ, M. Řízen í základní školy v letech 1990-2007. Olomouc: UP, 2008. ISBN 978-80-244-2036-3.EGER, L et. al. Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cechtuma, 2002. ISBN 80-903225-6-5.HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, L., HAJER, M. Strategie rozvoje školy a řízení pedagogického procesu. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta UJEP, 2007. ISBN 978-80-7044-861-8.BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika. Brno: Amosium Servis, 1997. ISBN 80-85498-23-5.VOMÁČKOVÁ, H., CIHLÁŘ, D. Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu I. Ústí nad LAbem: PrintActive, 2012. ISBN 978-80- 7414-567-.PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1415-5.LAW, S., GLOVER, D. Educational Leadership and Learning. Practice, policy and research. Buckingham: Open Universitsy Press, 2000. BACÍK, F. a kol. Kapitoly ze školského managementu. Prah: UK, 1998. OBST, O. Manažerské minimum pro učitele. Olomouc: VÚP, 2006. SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwer, 2009. EGER, L. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-583-6.KOTLER, P., FOX, K. F. A. Strategic Marketing form Educationals Institutions. Englewood Cliffs, New Jewrsey: Prentice-Hal, 1995. BACÍK, F. A KOL. Úvod do teorie a praxe školského managementu II. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-025-4.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.