Předmět Řízení pedagogického procesu I (KPG / 4181)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4181 - Řízení pedagogického procesu I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Řízení pedagogického procesu jako účelová funkce řízení školy.2. Struktura pedagogického procesu.3. Základní modely pedagogického procesu.4. Závislost specifik vzdělávacího procesu na edukačním prostředí.5. Klima a kultura školy a jejich místo v řízení pedagogického procesu.6. Vstupní determinanty vzdělávacího procesu.7. Kurikulum jako produkt školy a jeho pozice ve vzdělávacím procesu, základní vymezení.8. Členění kurikula a jeho koncepce, podoby, formy.9. Kurikulární reforma v ČR.10. Vzdělávací nabídka školy. Výukové metody a organizační formy výuky.11. Vyučovací proces a jeho řízení.12. Tvorba a změny kurikula.13. Teorie řízení změn.14. Řízení a implementace změn ve školství
Získané způsobilosti
Seznámení se strukturou pedagogického procesu, kurikula a jejich změn ve školství. Student by měl pochopit význam řízení kurikula pro školu a ovládat funkce úspěšného ředitele školy v současných podmínkách. Student chápe podstatu kurikulární reformy v ČR, je schopen aplikovat efektivně potřebné změny a úpravy v souladu s platnou legislativou.
Literatura
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, 2006. ISBN 90-7357-176-5.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.MÜLLEROVÁ, L. Řízení kurikula. Ústí nad Labem: UJEP, 2000. ISBN 0-7044-316-2.MÜLLEROVÁ, L., DOULÍK P. Vybrané kapitoly ze školského managementu. Ústí nad Labem: UJEP, 2001. ISBN 80-7044-374-X.PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1415-5.EGER, L. et. al. Efektivní školský management. Plzeň: Vydavatelství ZČU, 1998. ISBN 80-7082-430-1.EGER, L.; JAKUBÍKOVÁ, D. Kultura školy. Liberec: Technická univerzita, 2000. ISBN 80-7083-441-2.POL, M. et. al. Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3746-6.GOLD, A. Řízení současné školy. O práci učitelů na střední úrovni řízení. Žďár na Sázavou: Fakta, 2005. ISBN 80-902614-4-2.EGER, L. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-583-6.KOTTER, P.; COHEN, D. S. Srdce změny. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-095-3.KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1422-8.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
Mgr. Vladimír Škuta