Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Třídní management (KPG / 4185)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4185 - Třídní management, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Řízení kurikula, kurikulární aspekty výuky, práce se vzdělávacími obsahy, didaktická znalost obsahu učitele a jejírozvíjení. Modely řízení učební činnosti žáků.- Styly učení - kognitivní styly, styly učení žáků, klasifikace stylů učení, vyučovací styly učitele, možnost ovlivňovánístylů učení, efektivní využívání stylů učení v rámci edukačního procesu. Strategie a metastrategie učení.- Individuální charakteristiky učícího se jedince - vnitřní poznatkové systémy žáků, jejich utváření, geneze aovlivňování, dětská pojetí a práce s dětskými pojetími ve vyučovacím procesu. Možnosti diagnostiky dětskýchpojetí. Metody řízení učební činnosti žáků vycházející z dětských pojetí.- Didaktická rekonstrukce - didaktická transformace učiva, přibližování vnitřních poznatkových systémů učícího sejedince k aktuálnímu stavu poznání. Metody efektivního učení a vyučování, prostředky didaktické rekonstrukce.Volba optimálních učebních a vyučovacích strategií.

Získané způsobilosti

Student popíše jednotlivé modely řízení učební činnosti žáků opírající se o behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus a konektivismus a uvede jejich nejdůležitější pozitiva a negativa. Student definuje didaktickou znalost obsahu a využívá ji k řízení kurikula. Uvede různé klasifikace stylů učení a jednotlivé styly charakterizuje, včetně jejich projevů v reálném edukačním prostředí. Student vysvětlí, co jsou strategie a taktiky učení a jak souvisí s učebními a kognitivními styly. Podrobně charakterizuje dětská pojetí a jejich genezi. Uvede teoretické koncepty didaktické rekonstrukce a popíše způsob práce s didaktickou rekonstrukcí v reálné edukační praxi.

Literatura

DOULÍK, P., ŠKODA, J. Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi. Ústí nad Labem: UJEP, 2008. ISBN 978-80-7414-059-4.ŠKODA, J. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.CANGELOSI, J., S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.PASCH, M., et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.GOLD, A. Řízení současné školy. Žďár nad Sázavou: Fakta, 1998. ISBN 80-902614-0-X.FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-966-6.MAREŠ, J., a kol. Učitelovo pojetí výuky. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.