Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Úvod do teorie managementu (KPG / 4230)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4230 - PVK - Úvod do teorie managementu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojmy, funkce a členění managementu2. Vývoj teorií a modely managementu3. Školský management a jeho specifika4. Plánování, cíle a priority5. Rozhodování - principy, alternativy, rizika6. Organizování a typy organizačních struktur7. Řízení lidského kapitálu8. Motivace a hodnocení pracovníků9. Komunikace - styly, formy, dovednosti10. Kontrolování, funkce zpětné vazby11. Organizační kultura, funkce a typy12. Řízení kvality, efektivita a účinnost práce školy, evaluace13. Etika managementu, etický kodex ve školském managementu14. Hodnotový rámec školského managementu

Získané způsobilosti

Student rozumí odborné terminologii a umí ji používat v kontextu, je schopen orientovat se v jednotlivých činnostech managementu (např. v plánování, rozhodování, organizování, motivování, kontrolování, komunikování apod.), odlišovat v nich podstatné souvislosti a je připraven kriticky analyzovat situace nastalé v procesu řízení mateřských škol. Student je schopen aplikovat získané poznatky v praxi a reagovat na konkrétní situace při řízení třídy i mateřské školy. Je vybaven základními technikami plánování, rozhodování, motivace, komunikace, a evaluace

Literatura

BACÍK, F. a kol. Kapitoly ze školského managementu. Prah: UK, 1998. OBST, O. Manažerské minimum pro učitele. Olomouc: VÚP, 2006. ISBN 80-244-1359-0.VOMÁČKOVÁ, H., CIHLÁŘ, D. Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu I. Ústí nad LAbem: PrintActive, 2012. ISBN 978-80- 7414-567-.BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. ET. AL. Úvod do teorie a práce školského managementu I., II. Praha: UK, 1995. FISCHER, S. Úvod do teorie managementu a operačního managementu. Ústí nad Labem: UJEP, 2007. MÜLLEROVÁ, L., DOULÍK P. Vybrané kapitoly ze školského managementu. Ústí nad Labem: UJEP, 2001. ISBN 80-7044-374-X.OBST, O. a kol. Základy obecného managementu. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1365-5.EGER, L. et. al. Efektivní školský management. Plzeň: Vydavatelství ZČU, 1998. ISBN 80-7082-430-1.GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ARMSTRONG, M. Management a leadership. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2177-4.SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, 2006. ISBN 90-7357-176-5.SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwer, 2009. CHRISTAN, Z. Nejčastější chyby manažerů. Praha: Grada, 2006. VACÍNOVÁ, M. Osobnostně sociální rozvoj manažera a manažerských dovedností. Ústí nad Labem: UJEP, 2007. Průcha, J. a kol. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.EGER, L. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-583-6.EURIDICE. Správa a řízení školství v Evropě (1997) + Ředitelé škol v zemích EU (1998). EGER, L. a kol. Strategie rozvoje školy. Plzeň: CECHTUMA, 2002. HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, L., HAJER, M. Strategie rozvoje školy a řízení pedagogického procesu. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta UJEP, 2007. ISBN 978-80-7044-861-8.POL, M. Škola v proměnách. Brno: MU, 2007. GRUBER, D. Time management. Efektivní hospodaření s časem. Praha: Management Press, 2009. FAERBER, Y., STOWE, CH. Vedení lidí v praxi. Praha: Grada, 2009. PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1415-5.KOBLIHA, J. Základy školského managementu a práva. Ústí nad Labem: UJEP, 2007.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.