Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní vzdělávání v MŠ (KPG / 4234)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4234 - Interkulturní vzdělávání v MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky, zadání požadavků k udělení zápočtu (výstupy)2. Ukotvení průřezového tématu Multikulturní výchova v kurikulárních dokumentech (RVP) a jeho vztah k ostatním průřezovým tématům3. Předmět a cíl multikulturní výchovy (myšlenky, ideje apod.)4. Základní pojmosloví související s multikulturalitou (interkurkulturalitou)5. Pojetí Multikulturní výchovy v RVP a vybraných ŠVP (kritická evaluace)6. Stereotypy a předsudky (teorie vzniku předsudků u dětí - viz Allport)7. Etnocentrismus mezi učiteli (hodnotová orientace učitelů, práce s vlastními postoji, předsudky a stereotypy)8. Teorie formování interkulturních kompetencí včetně praktických nácviků9. Sociokulturní zázemí ve škole (žák a multikulturní svět)10. Výstupu studentů I11. Výstupy studentů II12. Závěrečná evaluace (kolokvium k problematice)13. Sociální inkluze z hlediska multikulturality.

Získané způsobilosti

Oborové dovednosti- student prokáže schopnost implementace průřezového tématu multikulturní výchova do předmětů svého zaměření- student je schopen empatického myšlení v rámci etnicky nezatíženého pohleduOborové znalosti- Student chápe bazální specifika jedinců z různého etnicko-kulturního prostředí- student charakterizuje základní pojmy dané problematiky- student je schopen aplikovat základní interkulturní myšlenky do výuky- student dokáže popsat možnosti a principy implementace multikulturních průřezových témat do výuky svého oboru- student je schopen pracovat s afektivními cíly, zaměřenými na multikulturní diverzitu.

Literatura

MORVAYOVÁ, P., MOREE, D. Dvakrát měř, jednou řež. Od multikulturní výchovy ke vhledu. Praha: Člověk v tísni, 2009. ISBN 978-80-86961-86-6.Buryánek, J. a kol. Interkulturní vzdělávání I a II. Praha, 2002. ISBN 80-7106-614-1.MŠMT. Analýza školních vzdělávacích programů. In MŠMT. Analýza individuálního přístupu pedagogů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha, 2009. Eriksen, T.H. Antropologie multikulturních společností. Rozumět identitě. 2007. ISBN 978-80-7254-925-2.MORVAYOVÁ, P. Člověk jako psycho-socio-kulturní osobnost. Centrum interkulturní výchovy PF UJEP. Interní studijní opory pro kurzy. BAUMAN. Myslet sociologicky. Netradiční uvedení do sociologie. Praha, 2004. Allport, G. O povaze předsudků. Praha, 2004. KOLEKTIV. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dostupný z: http://www.rvp.cz. Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-465-6.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

Mgr. Ladislav Zilcher