Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Sociokulturní aspekty edukace (KPG / 4245)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4245 - PVK - Sociokulturní aspekty edukace, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kultura, enkulturace, socializace, kulturní relativismus2. Sociální stratifikace3. Problematika sociálních handicapů a jejich příčin4. Sociální vyloučení, Sociálně vyloučené lokality a jejich specifika5. Edukace jedinců žijících v podmínkách sociální exkluze a její specifika6. Sociální a vzdělávací služby v prostředí sociálního vyloučení7. Problematika globalizace, střetávání kultur, migrace8. Vzdělávání cizinců a žadatelů o azyl v ČR9. Inkluzivní vzdělávání

Získané způsobilosti

Student zná důležité činitele socializace a enkulturace v rodinném a sociálním prostředí žáků a jejich vliv na školní vzdělávání, příčiny a důsledky života a socializace v sociokulturně a socioekonomicky odlišném (znevýhodňujícím) prostředí a mechanismy podpory sociálně znevýhodněných žáků. Student je schopen identifikovat příčiny případných vzdělávacích obtíží majících základ v sociokulturní či socioekonomické odlišnosti, navrhovat a realizovat efektivní vyrovnávací opatření směřující k překonání těchto problému a navrhovat a realizovat adekvátní prvky podpory tolerance a respektu k odlišnosti u žáků a podpory jejich schopnosti kriticky myslet a objektivně hodnotit.

Literatura

KOL. AUT. Interkulturní výchova ve školním vzdělávacím programu. Praha: Kritické myšlení a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s, 2005. SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-022-2.VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-7315-071-9.SIROVÁTKA, T. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: FSS MU, 2004. ISBN 80-210-3455-6.KOL. AUT. Bedekr sociálním znevýhodněním pro učitele střední školy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2011. ISBN 978-80-261-0054-6.MORVAYOVÁ, P., MOREE, D. Dvakrát měř, jednou řež. Od multikulturní výchovy ke vhledu. Praha: Člověk v tísni, 2009. ISBN 978-80-86961-86-6.BROŽ, M., KINTLOVÁ, P., TOUŠEK, L. Kdo drží černého Petra. Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.SVOBODA, Z., MORVAYOVÁ, P. a kol. Schola Excludus. Ústí n.L.: PF UJEP, 2010. ISBN 978-80-7414-221-5.BRTNOVÁ - ČEPIČKOVÁ, I. (ed). Škola, učitel a žák v multikulturním prostředí. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.