Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Sociálně-pedagogická asistence (KPG / 4257)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4257 - PVK - Sociálně-pedagogická asistence, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Socializace, enkulturace2. Problematika sociálních handicapů a jejich příčin3. Edukace jedinců žijících v podmínkách sociálního vyloučení a její specifika4. Sociální služby a sociálně-pedagogická intervence v prostředí soc. vyloučení, mechanismy podpory sociální inkluze5. Sociální znevýhodnění ve vzdělávání, podpůrná opatření6. Přípravný ročník pro žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.7. Asistent pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním8. Individuální vzdělávací plán9. Předškolní příprava, NZDM, doučování.10. Exkurze v zařízení pracujícím s osobami ohroženými sociálním vyloučením

Získané způsobilosti

Student zná důležité sociokulturní a socioekonomické aspekty výchovy a umí popsat jejich projevy ve výchovném procesu; zná a umí charakterizovat specifika socializace a enkulturace v prostředí sociálně vyloučených lokalit, umí charakterizovat procesy vedoucí k sociálnímu vyloučení osob a skupin a rovněž důsledky života v podmínkách sociálního vyloučení; je schopen navrhnout postupy vedoucí ke zmírnění či odstranění negativních důsledků socializace v prostředí soc. vyloučení v procesu výchovy a vzdělávání a zároveň mechanismy prevence sociálního vyloučení ve vztahu ke konkrétní lokalitě, škole či zařízení; umí navrhnout postupy, jak koordinovat práci sociálního pedagoga s dalšími subjekty podílejícími se na výchově, vzdělávání či řešení sociální situace osob náležejících k cílové skupině.

Literatura

KOL. AUT. Bedekr sociálním znevýhodněním pro učitele střední školy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2011. ISBN 978-80-261-0054-6.MORVAYOVÁ, P., MOREE, D. Dvakrát měř, jednou řež. Od multikulturní výchovy ke vhledu. Praha: Člověk v tísni, 2009. ISBN 978-80-86961-86-6.KOL. AUT. Interkulturní výchova ve školním vzdělávacím programu. Praha: Kritické myšlení a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s, 2005. BROŽ, M., KINTLOVÁ, P., TOUŠEK, L. Kdo drží černého Petra. Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.SVOBODA, Z. SMOLÍK, A. akol. Pedagogická, sociální a zdravotnická práce s osobami ohroženými sociálním vyloučením. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2010. ISBN 978-80-7414-328-1.SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-022-2.VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-7315-071-9.SVOBODA, Z., MORVAYOVÁ, P. a kol. Schola Excludus. Ústí n.L.: PF UJEP, 2010. ISBN 978-80-7414-221-5.SIROVÁTKA, T. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: FSS MU, 2004. ISBN 80-210-3455-6.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.